تجار ایرانی باید برای رعایت استانداردهای کشورها آموزش ببینند

به گزارش مجله رویگری، سفیر ایران در دهلی نو گفت: امکان همکاری استان کرمان و کشور هند در حوزه های مختلف به ویژه محصولات کشاورزی مانند پیاز و سنگ های ساختمانی وجود دارد.

تجار ایرانی باید برای رعایت استانداردهای کشورها آموزش ببینند

علی چگینی در نشست بررسی همکاری های اقتصادی کرمان و هند اضافه نمود: بخش خصوصی باید در کنار دولت موانع صادرات را برطرف و زمینه ارائه آموزش صحیح صادرات و واردات برای تجار را فراهم کند.

او یکی از زمینه های همکاری دو طرف را صادرات پیاز کرمان بیان نمود و اضافه نمود: قُطر محصول پیازی که به هند صادر می شود نباید بیش از 5 سانتیمتر باشد و یا میزان سمومی که استفاده شده باید شامل استانداردهای مربوطه باشد که تجار ایرانی باید این مسائل را آموزش ببینند و رعایت کنند.

چگینی، به موضوع تهاتر با هند نیز اشاره کرد و گفت: تهاتر معامله ای برد- برد است که به عنوان مثال می توان لوازم صنعتی از هند وارد و محصولات کشاورزی به آن کشور صادر کرد و یا به عنوان اقتصاد مکمل در زمینه های معدنی، صنعتی، استارت آپ ها، بنگاه های کوچک و متوسط و خدمات فنی و مهندسی با هند همکاری داشت.

سفیر ایران در دهلی نو گفت: تجار می توانند از خدمات صندوق ضمانت صادرات برای ضمانت صادرات خود استفاده کنند و همچنین می توان از کنندگی یوکو بانک هند در ایران برای امور مربوط به جابجایی بانکی و صادرات کالا کمک گرفت.

او اضافه نمود: بخش دولتی باید بستر امضای قرارداد PTA در خصوص تعرفه های ترجیحی و همچنین سند قضایی در امور مدنی و تجاری را فراهم آورد تا تعرفه های محصولات صادراتی ایران به هند کاهش یابد.

سفیر ایران در دهلی نو شرح داد: استان کرمان در زمینه سنگ های ساختمانی از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید تلاش های بیشتری برای فراهم آوردن زمینه همکاری دو طرف انجام شود.

تهاتر به توسعه صادرات کرمان به هند کمک می کند

در ادامه رئیس اتاق کرمان نیز گفت: سفیر ایران در دهلی نو به همسویی و شباهت استان کرمان در بخش های مختلف اقتصادی با یکی از استان های کشور هند اشاره کرد که در این رابطه می توان اطلاعات اقتصادی و پتانسیل های استان کرمان را به سفارت ایران در هند ارسال کرد و سفیر متناسب با این ظرفیت ها و توانمندی ها، استان متناظر در هند را به استان کرمان معرفی کند.

سیدمهدی طبیب زاده اضافه نمود: یکی از استان های هند می تواند به عنوان خواهرخوانده استان کرمان معرفی و سپس تفاهم نامه همکاری امضا شود.

او ادامه داد: پیشنهاد می شود موضوع تهاتر به عنوان یک راهکار میان مدت و بلندمدت در نظر گرفته شود و با همکاری سفارت ایران در هند برنامه راهبردی صادرات در هند را دنبال کنیم.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه در برنامه همکاری های خود با هند در نظر داریم تا تجارت سنتی را به تجارت مدرن و به روز تبدیل کنیم، اظهار کرد: تأسیس بخش تجاری و یا میز کرمان برای همکاری اتاق بازرگانی و سفارت ایران در هند در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس اتاق کرمان ابراز امیدواری کرد: بهره مندی از تعرفه های ترجیحی و حرکت به سمت موافقت نامه های تجارت ترجیحی (PTA) در سال جاری در دستور کار قرار داده شود.

او اضافه نمود: استفاده از ظرفیت هندی های ایرانی الاصل برای سرمایه گذاری، بهره وری آب و کار مشترک برای تدبیر آب استان، شرکت های IT و ICT و ایجاد شرکت های خلاق در حوزه انرژی از دیگر محورهای همکاری خواهد بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1552

به "تجار ایرانی باید برای رعایت استانداردهای کشورها آموزش ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجار ایرانی باید برای رعایت استانداردهای کشورها آموزش ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید