تحلیلی درباره رشد گردشگری جهانی

به گزارش مجله رویگری، امروزه گردشگری یکی از پررونق ترین فعالیت های مالی دنیا است. این صنعت اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریع تر نسبت به سایر بخش های مالی و با ایجاد فرصت های شغلی جدید، یک صنعت پیشرو تلقی می گردد. امروزه گردشگری به قدری در توسعه مالی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاد دانان آن را صادرات نامرئی نام نهاده اند.

تحلیلی درباره رشد گردشگری جهانی

براساس اعلام سازمان دنیای گردشگری در سال 2018 در مجموع 4/ 1 میلیارد نفر برای تعطیلات خاک کشور خود را ترک کردند که رشد 6 درصدی را در مقایسه با سال گذشته آن نشان می دهد. به گزارش گاردین، نیکودم زومیلو، استاد اقتصاد و امور اقتصادی از دانشگاه لندن معتقد است که رشد صنعت دنیای گردشگری تا حدی مرهون افزایش سرویس های دنیای است. از آن جمله می توان به سایت های رزرو آنلاین اشاره نمود که به کاهش قیمت ها و افزایش رضایتمندی مسافران منجر شده است.

براساس اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان دنیای گردشگری، چهار پنجم از توریست ها در منطقه خود سفر می نمایند و بر این اساس اروپا از نظر میزبانی ها از توریست ها همچنان پیشتاز است و سال گذشته پذیرای 713 میلیون توریست بوده است. در سطح دنیای نیز به ترتیب کشورهای فرانسه، اسپانیا، آمریکا، چین و ایتالیا سالانه میزبان بیشترین تعداد گردشگر خارجی هستند.گردشگری در دیگر مناطق دنیا نیز رو به رشد است و به عنوان مثال سال گذشته شمال آفریقا شاهد افزایش 10 درصدی سفر مسافران خارجی بود.

ورود گردشگران بین المللی به جنوب صحرای بزرگ آفریقا و خاورمیانه نیز با محبوب شدن سفر به مقاصد غیرمتعارف افزایش یافته است. شرکت تاکسی اینترنتی اوبر که در بیش از 633 شهر دنیا فعالیت دارد اظهار داشت در سال 2018 و بر اساس سفر کاربران خود به ترتیب ساختمان امپایر استیت نیویورک، تندیس آزادی نیویورک، برج CN در تورنتو، طاق نصرت و برجایفل در پاریس، پنج مقصد پربازدید دنیا بوده اند. از طرفی افزایش روزافزون ثروت چینی ها موجب شده آن ها بزرگترین منبع گردشگر در دنیا باشند و تنها در سال 2017 143 میلیون سفر از مبدا چین به سایر نقاط دنیا صورت گرفته و پس از آن آلمان (92 میلیون سفر)، آمریکا (88 میلیون سفر) و بریتانیا (74 میلیون سفر) قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 238

به "تحلیلی درباره رشد گردشگری جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلی درباره رشد گردشگری جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید