توانمندی بیش از 2 هزار نخبه ایرانی به نیاز های کشور پیوند خورد

به گزارش مجله رویگری، 2 هزار و 157 نفر از نخبگان ایرانی که در دیگر کشور ها حضور داشتند با هدف تسریع فرایند توسعه علمی و فناورانه به کشور بازگشتند.

توانمندی بیش از 2 هزار نخبه ایرانی به نیاز های کشور پیوند خورد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقراری ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال اجرا است. این کار تا به امروز به بازگشت 2 هزار و 157 نفر از نخبگان ایرانی به کشور منجر شده است.

مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این برنامه در تلاش است تا در قالب حمایت از انجام پروژه های تحقیقاتی و فناورانه ای همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و مشخص، راه اندازی کسب وکار های فناورانه، اشتغال در شرکت های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی به ارتباط موثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کند.

ارتقای سطح علمی و حرفه ای پایگاه تخصصی همکار، فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری های نوظهور و پیشرفته در کشور، فراهم کردن شرایط انتقال مهارت ها، روش ها و قابلیت های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل و کمک به تاسیس شرکت های فناور در حوزه های فناوری پیشرفته از جمله مهم ترین اهداف اجرایی کردن این برنامه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1345

به "توانمندی بیش از 2 هزار نخبه ایرانی به نیاز های کشور پیوند خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی بیش از 2 هزار نخبه ایرانی به نیاز های کشور پیوند خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید