توصیه نویسنده چرنوبیل ، گردشگران اینستاگرامی به فاجعه هسته ای احترام بگذارند

به گزارش مجله رویگری، نویسنده سریال تحسین شده شبکه HBO از افزایش بی رویه تعداد سلفی هایی که گردشگران در پایگاه هسته ای چرنوبیل در اوکراین می گیرند، انتقاد کرد.

توصیه نویسنده چرنوبیل ، گردشگران اینستاگرامی به فاجعه هسته ای احترام بگذارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کریگ مازن که خالق سریال کوتاه و پنج قسمتی چرنوبیل در شبکه آمریکایی HBO است، در واکنش به افزایش تعداد عکس های مربوط به فاجعه هسته ای چرنوبیل در اینستاگرام در توییتر خود نوشت: این شگفت انگیز است که سریال شبکه اچ بی او موجی از گردشگری را در چرنوبیل راه انداخته است. اگر به آنجا سر می زنید، یادتان باشد یک تراژدی وحشتناک آنجا اتفاق افتاده است. بکوشید به تمام آنها که رنج کشیدند و قربانی شدند احترام بگذارید.

همزمان با شروع پخش سریال چرنوبیل در ماه می و روایت فاجعه ای که سال 1986 در نیروگاه هسته ای چرنوبیل در شوروی سابق رخ داد، گردشگری در این منطقه نفرین شده در خاک اوکراین 30 تا 40 درصد بیش از گذشته شده است. اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی خود را به چرنوبیل رسانده و انبوه سلفی های تبلیغاتی از یک فاجعه انسانی را در صفحه های خود به اشتراک گذاشته اند؛ کاری که با انتقاد مردم روبرو شده است.

چرنوبیل به کارگردانی یوهان رنک سوئدی و بازی جرد هریس، استلن اسکارسگارد و امیلی واتسن روایتی است آمریکایی از انفجاری که در نیروگاه هسته ای چرنوبیل در خاک شوروی رخ داد و به خالی شدن شهر پیپریات انجامید. در پنج قسمت سریال پیامدهای سیاسی و هزینه های دهشتناک و دردآور این فاجعه بر زندگی مردم، حیوان ها و محیط زیست منطقه روایت شده است. کارشناسان چرنوبیل را شاهکار تلویزیون و بهترین سریال تاریخ می دانند.

منطقه انفجار نیروگاه هسته ای چرنوبیل در خاک اوکراین از اواخر دهه 1990 برای بازدید گردشگران بازگشایی شده و استقبال از آن بین پنج تا 10 سال اخیر رونق بیشتر یافته است؛ به ویژه شهر اشباح پیپریات و جنگل های اطراف آن. بازدیدنمایندگان برای آنالیز میزان اشعه موجود در بدن پیش و پس از بازدید آزمایش می شوند و بعضی حتی لباس های ویژه حضور در منطقه هسته ای تن می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 174

به "توصیه نویسنده چرنوبیل ، گردشگران اینستاگرامی به فاجعه هسته ای احترام بگذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه نویسنده چرنوبیل ، گردشگران اینستاگرامی به فاجعه هسته ای احترام بگذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید