توقف صادرات گاز ازبکستان از سال 2025

به گزارش مجله رویگری، نخست وزیر ازبکستان گفت: طبق برنامه صادرات گاز این کشور از سال 2025 به دلیل استفاده در صنایع داخلی قطع خواهد شد.

توقف صادرات گاز ازبکستان از سال 2025

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، عبدالله عارف اف نخست وزیر ازبکستان در نشست شورای سیاسی حزب لیبرال دموکراتیک در شهر تاشکند گفت: این کشور برنامه ریزی می نماید تا سال 2025 میلادی صادرات گاز را قطع کند.

نخست وزیر ازبکستان اضافه کرد: تا سال 2025 میلادی اقداماتی برای قطع صادرات گاز طبیعی و تبدیل کامل آن در داخل کشور و توسعه فراوریات با ارزش اضافه نموده انجام خواهد گرفت.

وی اعلام نمود: در این میان در زمینه فراوریات انرژی به بهره برداری از منابع انرژی تجدید پذیر توجه خاص مبذول خواهد شد.

عارف اف توضیح داد: تا آخر سال 2020 میلادی برای تمام مصرف کنندگان کنتورهای گاز و برق دیجیتالی نصب خواهد شد که مصرف منابع انرژی را کاهش و مسائل مختلفی از جمله پرداخت های غیرواقعی را برطرف کند.

نخست وزیر ازبکستان ادامه داد: توسعه بخش سوخت- انرژی یکی از بخش های کلیدی اقتصاد است و طبق برنامه تا سال 2020 میلادی فراوریات انرژی تقریبا دو برابر، فرآورده های نفتی 1.8 برابر، استخراج گاز طبیعی 1.2 برابر و زغال سنگ 3.3 برابر افزایش خواهد یافت.

ازبکستان در ماه جولای سال 2019 میلادی اولین بار مقدار صادرات گاز را افشا کرد. بر اساس آمار منتشر شده، این کشور در سال 2018 میلادی 13 میلیارد متر مکعب گاز صادر نموده، در سال 2019 میلادی برای صادرات بیش از 15 میلیارد متر مکعب گاز قرارداد منعقد شده است.

ازبکستان از لحاظ استخراج گاز طبیعی مقام دوم را در بین کشورهای مشترک المنافع (همسود) دارد و یکی از 10 کشور استخراج کننده گاز طبیعی در دنیا می باشد.

این جمهوری آسیای مرکزی سالانه 61 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی فراوری و بخشی از آن را به چین و روسیه صادر می نماید.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 667

به "توقف صادرات گاز ازبکستان از سال 2025" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف صادرات گاز ازبکستان از سال 2025"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید