خبرنگاران شروع پذیره نویسی عظیم ترین صندوق جسورانه بورسی

به گزارش مجله رویگری، تهرن- خبرنگاران- پذیره نویسی دوازدهمین و عظیم ترین صندوق سرمایه گذاری جسورانه بورسی از امروز (سه شنبه 28 بهمن) در بازار فرابورس شروع می گردد.

خبرنگاران شروع پذیره نویسی عظیم ترین صندوق جسورانه بورسی

یکی از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه با سرمایه 2 هزار و 400 میلیارد ریال به عنوان عظیم ترین صندوق سرمایه گذاری جسورانه تا به امروز، از امروز آغاز به پذیره نویسی می نماید و این فرایند تا چهارم اسفند ماه امسال (به مدت پنج روز کاری) ادامه خواهد داشت. حوزه فعالیت این صندوق فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، انرژی، سخت افزار، بایو و نانو فناوری است.

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دوره فعالیت این صندوق مطابق با امیدنامه آن پنج سال است و به وسیله کارگزاری های عضو شبکه فرابورس ایران امکان مشارکت در پذیره نویسی فراهم است، هر واحد سرمایه گذاری یک میلیون ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری هزار واحد است، در این دوره از پذیره نویسی، موسسان 20 درصد آن را در زمان تاسیس تعهد نموده اند و مابقی به وسیله پذیره نویسی عمومی تامین می گردد.

صندوق های جسورانه بورسی به عنوان یکی از ابزارهای نوین سرمایه گذاری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای مسوول بازار سرمایه از سال 95 طراحی و اجرا شده است و تمرکز آنها سرمایه گذاری روی استارتاپ ها در بدو تاسیس آنها نیست، بلکه کسب وکارها و استارتاپ هایی را برای سرمایه گذاری انتخاب می شوند که از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و بخشی از بازار را در اختیار گرفته اند و در حال حاضر نیازمند تزریق منابع اقتصادی و تیم مدیریتی مجرب هستند تا بتوانند جهت رشد را طی نمایند و به بالندگی و رقابت پذیری لازم برسند.

این صندوق ها سرمایه اشخاصی که به دنبال سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا، کوچک و متوسط هستند و ظرفیت رشد بالایی دارند را مدیریت می نمایند، این نوع از سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می شوند.

با پذیره نویسی این صندوق، تعداد صندوق های سرمایه گذاری جسورانه به 12 صندوق افزایش می یابد که با توجه به پذیره نویسی 2 صندوق سرمایه گذاری خصوصی، مجموع سرمایه این صندوق ها به 9250 میلیارد ریال افزایش می یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1453

به "خبرنگاران شروع پذیره نویسی عظیم ترین صندوق جسورانه بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع پذیره نویسی عظیم ترین صندوق جسورانه بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید