خبرنگاران هفت گروه راهداری برای مقابله با بحران های فصل سرما تجهیز شدند

به گزارش مجله رویگری، شاهرود - خبرنگاران - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه هفت گروه راهداری برای مقابله با بحران ها تجهیز شدند، اضافه کرد: پنج گروه در شاهرود و 2 گروه در شهر بیارجمند به امکانات مورد نیاز فصل سرما تجهیز شدند.

خبرنگاران هفت گروه راهداری برای مقابله با بحران های فصل سرما تجهیز شدند

به گزارش خبرنگاران، امیر عمیدی عصر یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان شاهرود، گفت: پیشگیری نقش به سزایی در مدیریت بحران دارد و از خسارت های زیاد به جاده، تاسیسات و مردم جلوگیری می کند.

وی با اشاره به شروع فصل سرما و اجرای طرح راهداری زمستانی، اضافه نمود: از یک ماه گذشته برای اجرای این طرح به ویژه اقدامات پیشگیرانه در خصوص ورود سیلاب به جاده ها و نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گرفت.

عمیدی با بیان اینکه 90 درصد از ماشین آلات این اداره برای گذران فصل سرما مجهز شدند، شرح داد: تمامی ماشین آلات از جمله کامیون ها به تیغه برف روب تجهیز شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: 42 دستگاه ماشین آلات و 65 نیروی انسانی در حوزه راهداری آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

وی از انبار 2 هزار و 800 تن شن و نمک در راهدارخانه های این شهرستان خبر داد و گفت: ورود به موقع به موضوع نگهداری راه ها موجب شده خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

عمیدی در خصوص ورود سیلاب به حریم جاده ها هم گفت: یکی از دلایل ورود سیلاب به جاده ها، تجاوز به حریم روخانه ها و تجمیع چند رودخانه در یک جهت موجب آبگرفتگی جاده ها می شود.

وی با اشاره به بررسی های به عمل آمده در خصوص زیرگذرها این شهرستان، اظهارداشت: پل های زیرگذر صالح آباد وعلی آباد، بدشت و رویان با مدیریت و هدایت سیلاب می توان از آبگرفتگی آنها جلوگیری کرد.

به گفته وی هدایت سیلاب با همکاری اداره آب منطقه ای با این اداره امکان پذیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه امسال سه میلیارد ریال اعتبار ملی برای هزینه سوخت، قطعات و جاری تخصیص یافته است، شرح داد: تا به امروز اعتبارات استانی اختصاص نیافته که این تخصیص با اولویت موضوع نگهداری مورد نیاز است.

وی از ایمن سازی و آسفالت جاده 2 راهی مجن تا هفته آینده خبر داد و اضافه نمود: برای تکمیل سه راهی تاش که توسط پیمانکار نیمه کاره رها شده سه میلیارد ریال مورد نیاز است.

فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت: بر اساس گزارش های رسیده امسال بارندگی ها به مراتب نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود که باید در این خصوص نقاط حادثه خیز شناسایی شوند.

نادر فخری از شهرداران شهرستان شاهرود خواست طی مدت 10 روز تمامی کانون های بحران را شناسایی کرده و برای رفع خطر برنامه ریزی و اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز می توان از امکانات ارتش و سپاه برای پیشگیری و مقابله با بحران ها استفاده نمود، ابراز داشت: هدایت آب های سطحی و لایروبی کانال ها در سطح شهرها و روستاها باید در دستور کار شهرداران، بخشداران و دهیاران قرار گیرد.

فخری از پیگیری خرید پمپ تخلیه آب برای تمامی روستا ها خبر داد و اضافه نمود: بخشداران و شهرداری ها با شناسایی مناطق آب گرفته سال گذشته از تکرار آبگرفتگی جلوگیری نمایند.

به گفته وی ، مردم به دلیل همه گیری ویروس کرونا و گرانی اقلام، قدری از تحملشان کاسته شده که این امر به حق است؛ مسوولان باید با تلاش بیشتر به وظیفه خود عمل نمایند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به تمامی دهیاران به منظور پیش بینی و اتخاذ تدابیر لازم برای هرگونه بحران بارندگی و سیلاب شده است، شرح داد: یکی از وظایف اصلی مدیران پیش بینی و پیشگیری است و با توجه به سابقه سیلاب و آبگرفتگی سال های گذشته در شهرها و روستاها باید نقاط حادثه خیز و کانون های بحران شناسایی و قبل از شروع بارش ها تدابیر و تصمیمات لازم برای جلوگیری از خسارات انجام شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1216

به "خبرنگاران هفت گروه راهداری برای مقابله با بحران های فصل سرما تجهیز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفت گروه راهداری برای مقابله با بحران های فصل سرما تجهیز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید