خبرنگاران هیچ اعزام و برنامه نمادین اربعین در استان سمنان برگزار نمی گردد

به گزارش مجله رویگری، سمنان- خبرنگاران- استاندار سمنان گفت: هیچ گونه اعزام، پذیرش زائر اربعین و برنامه حضوری و نمادین این ایام در استان پیش بینی نشده و برگزار نمی گردد.

خبرنگاران هیچ اعزام و برنامه نمادین اربعین در استان سمنان برگزار نمی گردد

به گزارش خبرنگاران، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن غدیر استانداری اضافه نمود: شهروندان در مورد ثبت نام برای اعزام به پیاده روی اربعین هوشیار باشند زیرا هیچ برنامه ای در این زمینه وجود ندارد و مردم نباید فریب سودجویان را بخورند.

وی با تاکید بر برگزارنشدن هیچ گونه برنامه نمادین اربعین در استان سمنان، از مردم مومن و انقلابی عزادار خواست: مردم به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب با حضور در خانه و بهره مندی از برنامه رسانه ها برنامه های عزاداری خود در اربعین حسینی را به انجام رسانند.

آشناگر با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت : بر اساس اعلام نیروی انتظامی و وزارت کشور تمامی مرزهای چهارگانه جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق تا اطلاع ثانوی مسدود است و اجازه هیچ گونه تردد در این مراکز به عزاداران داده نخواهد شد.

وی با اشاره به فرصت طلبی بعضی سودجویان و تبلیغات مبنی بر پذیرش تعداد محدودی از زائران هر کشور جهت حضور در آیین اربعین ،ضمن تکذیب هر گونه اعزام و پذیرش زائر از سوی جمهوری اسلامی و عراق ، از عموم مردم عزادار ایران و بخصوص مردم استان سمنان خواست به این شایعات توجه ننمایند.

استفاده 91 درصدی از ماسک در ادارات سمنان

رییس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان به ضرورت تعادل و انسجام در سلامت و معیشت تاکید نمود و گفت : تلاش می گردد تا با ارائه تسهیلات به مراکز صنعتی و فراوریی و نیز دستگاهها و اماکن فعال در صنعت گردشگری ضمن جبران بعضی از خسارات ، نسبت به احیاء و بازگشت این مراکز به چرخه فراوری کشور همراهی گردد.

آشناگر با اشاره به دستور رییس جمهوری به وزیر کشور مبنی بر وضع مقررات سختگیرانه تر در مورد رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا گفت : در این جلسه مقرر شد تا وزارت کشور و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با برگزاری نشست های مشترک تخصصی راهکارهای لازم را آنالیز و ارائه نمایند و در جلسه هفته آینده ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم گیری گردد.

آشناگر به رعایت پروتکل های بهداشتی در استان سمنان نیز اشاره و مطرح کرد : بر اساس آمار ارائه شده در جلسه امروز ، میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان از متوسط کشوری بالاتر و دستگاههای اجرایی استان نیز در این زمینه با رعایت 91.18 درصد بالاترین میزان استفاده از ماسک را در استان دارند.

اخطار به اصناف درباره ضرورت رعایت مسایل بهداشتی

استاندار سمنان با اشاره به لزوم رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در استان به ارائه اخطار و پلمب واحدهای صنفی متخلف اشاره و افزود: در جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا مصوب شد، تا ضمن تشدید نظارتها، با فروشندگان و مدیران واحدهای صنفی که دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت ننمایند ، در ابتدا اخطار و در صورت تکرار تخلف ، واحد صنفی و تجاری آنان پلمب گردد.

وی گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، رییس جمهوری از تلاش و زحمات کادر بهداشت و درمان کشور قدردانی و بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط تمامی شهروندان تاکید نمود.

استاندار سمنان افزود : رییس جمهوری در این جلسه بر ضرورت توجه عمومی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید نمود و گفت : وظیفه همه است که دوباره به پاس قدردانی از تلاش و تلاش مدافعان سلامت و کارکنان حوزه بهداشت و درمان، بیشتر از گذشته در رعایت موارد بهداشتی کوشا باشند.

به گزارش روز آدینه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 464 هزار و 596 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 187 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 26 هزار و 567 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کشور بیان نمود: از دیروز تا امروز 11 مهر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 552 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 443 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 464 هزار و 596 نفر رسید.

براساس گفته های سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان سمنان در شرایط هشدار واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1131

به "خبرنگاران هیچ اعزام و برنامه نمادین اربعین در استان سمنان برگزار نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هیچ اعزام و برنامه نمادین اربعین در استان سمنان برگزار نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید