روسیه: حضور ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل نقض توافق با طالبان است

به گزارش مجله رویگری، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت که طرح حضور ترکیه پس از خروج نظامیان خارجی برای تامین امنیت فرودگاه کابل نقض توافقنامه با طالبان است.

روسیه: حضور ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل نقض توافق با طالبان است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه وان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان توضیح داد که ادامه حضور نظامیان ترکیه در افغانستان برای تامین امنیت کابل، پس از خروج دیگر نیروهای خارجی نقض توافقنامه با طالبان است.

وی در ادامه نیز ابراز تردید کرد که ادامه حضور نظامیان ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل هیچ تاثیری بر شرایط کلی امنیتی در افغانستان داشته باشد.

این درحالی است که رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه هفته گذشته در حاشیه اجلاس سران ناتو برای ادامه حضور نظامیان ترکیه ای پس از خروج دیگر نظامیان خارجی از افغانستان توافق کردند و ترکیه خواهان دخیل بودن پاکستان و مجارستان برای ماموریت جدیدش در کابل شد.

روز گذشته نیز مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با حنیف اتمر وزیر خارجه ترکیه گفت که آنکارا نسبت به تامین امنیت فرودگاه کابل متعهد است.

ترکیه به درخواست آمریکا و ناتو قرار است پس از خروج نیروهای خارجی نیز به حضور در افغانستان ادامه دهد طالبان پیش از این نیز مخالفت خود را با این اقدام ابراز نموده بود.

سهیل شاهین عضو ارشد تیم مذاکره نماینده طالبان با رد ادامه حضور نظامیان ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل گفته بود که براساس توافقنامه قطر، نظامیان ترکیه نیز باید همزمان با نظامیان آمریکایی و ناتو خاک افغانستان را ترک نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1592

به "روسیه: حضور ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل نقض توافق با طالبان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: حضور ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل نقض توافق با طالبان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید