شریعتی: لایحه بودجه سال آینده 40 درصد کسری دارد ، وابستگی به نفت افزایش داشته است

به گزارش مجله رویگری، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: فروش 2.3 میلیون بشکه نفت در بودجه قابل تحقق نیست.

شریعتی: لایحه بودجه سال آینده 40 درصد کسری دارد ، وابستگی به نفت افزایش داشته است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 1400 از سوی دولت به مجلس، گفت: شهریور ماه امسال رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که ما یک قطره نفت هم نمی توانیم بفروشیم و پول آن را هم نمی توانیم دریافت کنیم، اما بلافاصله سه ماه بعد دولت در لایحه پیشنهادی به مجلس حدود 2.3 میلیون بشکه فروش نفت را برای سال آینده پیش بینی نموده است.

وی ادامه داد: پیش بینی فروش بیش از دو میلیون بشکه نفت در لایحه بودجه با حرف هایی که آقای نوبخت در شهریور ماه گفته بود در تناقض جدی است، البته به اعتقاد بنده همان حرف های آقای نوبخت و هم پیش بینی فروش بیش از 2 میلیون بشکه نفت در بودجه سال آینده با هدف و پیغام سیاسی صورت گرفته است.

نماینده تهران در مجلس با اعلام اینکه در شرایط تحریم ها حدود یک میلیون بشکه نفت و میعانات گازی البته اندکی کمتر و بیشتر در حال فروش هستیم، افزود: دولت باید بودجه را واقعی به مجلس می آورد و اگر بعداً اوضاع بهتر می شد متممی برای شش ماهه دوم سال برای نحوه فروش نفت به مجلس ارائه می کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه فروش 2.3 میلیون بشکه نفت در بودجه قابل تحقق نیست، گفت: بودجه سال آینده از سوی دولت غیر واقعی بسته شده و اگر بخواهد اجرایی شود حدود 40 درصد کسری خواهد داشت.

شریعتی بیان کرد: اگر بخواهیم برای جبران کسری بودجه به سمت فروش اوراق قرضه و پیش فروش نفت برویم قطعاً آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می شود و تورم بیشتر خواهد شد و دولت های آینده را مقروض می کنیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد نمایندگان به دولت این است که بودجه را واقعی به مجلس بیاورد، بیان کرد: نمایندگان خواهان اصلاح جدی بودجه سال آینده از سوی دولت هستند، چون عملاً وابستگی به نفت در بودجه بیشتر شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه با دولت رایزنی خواهیم کرد که اگر امکان داشته باشد این لایحه را باز گردانیم تا اصلاحات جدی هرچه سریع تر بر روی آن انجام شود و دوباره به مجلس باز شود، گفت: اگر دولت این موضوع را قبول نکند قطعاً در مجلس اصلاحات جدی بر روی لایحه بودجه سال آینده انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1284

به "شریعتی: لایحه بودجه سال آینده 40 درصد کسری دارد ، وابستگی به نفت افزایش داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتی: لایحه بودجه سال آینده 40 درصد کسری دارد ، وابستگی به نفت افزایش داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید