صفر تا صد انتخابات نشریات دانشجویی ، تشکیل کمیته های مرکزی دانشگاهی شرط حضور در انتخابات وزارت علوم

به گزارش مجله رویگری، بر اساس اعلام کمیته مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم دانشگاه ها موظف هستند که تا خاتمه اسفند ماه انتخابات اعضای کمیته مرکزی نشریات دانشجویی دانشگاه ها را برگزار و نتایج را به معاونت فرهنگی وزارت علوم اعلام نمایند.

صفر تا صد انتخابات نشریات دانشجویی ، تشکیل کمیته های مرکزی دانشگاهی شرط حضور در انتخابات وزارت علوم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی استرالیا برای ایرانیان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، هر سال شروع ترم دوم سال تحصیلی معمولا همراه با اطلاعیه معاونت فرهنگی دانشگاه ها برای ثبت نام مدیران مسئول نشریات دانشگاهی برای شرکت در انتخابات نشریات است.

طی این انتخابات و مطابق با شیوه نامه وزارت علوم معاونت فرهنگی کلیه دانشگاه ها، موظفند انتخابات کمیته ناظر دانشگاه را در نیمسال تحصیلی دوم و نهایتاً تا سرانجام اسفندماه هر سال در دانشگاه و با شرکت کلیه مدیران مسئول نشریات دانشگاهی فعال طبق ترتیبات ذیل برگزار کنند.

نشریه فعال، نشریه ای است که در یک سال قبل از انتخابات، حداقل یک شماره منتشر شده داشته باشد یا در صورتی که دوره زمانی ترتیب انتشار آن بالاتر از یک سال است، در موعد مقرر در دوره زمانی اش منتشر شده باشد؛ بنابراین دانشگاه های تحت لوای وزارت علوم موظفند تا سرانجام اسفندماه انتخابات خود را برگزار نموده و نتیجه را به وزارت علوم اعلام کنند. طی این موضوع تا تاریخ 14 بهمن 98 دانشگاه تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و علم و صنعت آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی اعلام نموده اند.

انتخابات دانشگاه تهران 27 بهمن ماه برگزار می گردد

دانشگاه تهران یکی از دانشگاهی است که اطلاعیه ثبت نام مدیران مسئولین نشریات دانشگاهی را اعلام نموده. طی این اطلاعیه انتخابات کنندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران، یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 11 تا 13 در باشگاه دانشجویان برگزار خواهد شد.

مطابق تقویم انتخابات در این مرحله، فهرست کاندیدا ها و رأی دهندگان انتخابات مشخص کنندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران منتشر شد.

پیرو فراخوان قبلی دانشگاه تهران (اطلاعیه شماره دو) و طبق ماده 8 و 9 شیوه نامه برگزاری انتخابات، فهرست کاندیدا ها و رأی دهندگان انتخابات مشخص کنندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران در جلسه هیأت نظارت بر انتخابات در روز یکشنبه ششم بهمن ماه، تنظیم و تأیید شد.

بر اساس ماده 12 شیوه نامه برگزاری انتخابات، افرادی که نسبت به فهرست کاندیدا ها یا رای دهندگان اعتراض دارند، می توانند تا سرانجام وقت اداری روز دوشنبه 14 بهمن، اعتراض خود را به صورت مکتوب به همراه مستندات به دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات واقع در اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ارسال کنند.

ثبت نام انتخابات نشریات دانشگاه علامه 7 بهمن ماه سرانجام یافت

همچنین دانشگاه علامه طباطبایی نیز طی اطلاعیه ای طی فراخوانی اعلام نمود که فعالان نشریات را جهت همکاری در کمیته اجرایی انتخابات و هیئت نظارت بر انتخابات نشریات دانشگاهی ثبت نام می نماید.

طبق این فراخوان وظایف کمیته اجرایی انتخابات به توضیح زیر است:

مسئولیت کلیه فرایند اجرایی انتخابات در روز یا روز های برگزاری انتخابات (در صورت تمدید) را بر عهده داشته و ترکیب آن به توضیح زیر می باشد:

1- کارشناس نشریات دانشگاه به عنوان دبیر کمیته

2- دو یا چهار نفر دانشجو از میان فعالان نشریات دانشگاه (به نسبت حجم کار و گستردگی انتخابات)

وظایف هیأت نظارت بر انتخابات به توضیح زیر است:

مسئولیت نظارت بر کل فرایند انتخابات از ابتدا تا پایان اعم از ثبت نام کاندیداها، اخذ رأی، شمارش آراء و ... و اعلام نتایج نهایی انتخابات، رسیدگی به تخلفات و شکایات و تنظیم صورتجلسه نهایی انتخابات را بر عهده دارد.

ترکیب آن به توضیح زیر می باشد:

1- مدیر فرهنگی دانشگاه به عنوان دبیر کمیته بدون حق رأی

2- عضو حقوقدان کمیته ناظر

3- دو نفر دانشجو از میان فعالان نشریات دانشگاهی

علاقه مندان می توانند جهت عضویت به خانه نشریات دانشگاه [طبقه دوم شرقی مسجد امام علی (ع). معاونت فرهنگی دانشگاه] مراجعه و یا به وسیله ایمیل با ارسال مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، نام نشریه، سمت در نشریه درخواست عضویت خود را می باید حداکثر تا روز دوشنبه 7 بهمن ماه 1398 اعلام می کردند.

مدیران مسئول دانشگاه علم و صنعت تا 14 بهمن فرصت ثبت نام در انتخابات را دارند

همچنین دانشگاه علم و صنعت نیز طی اطلاعیه ای اعلام نمود مدیران مسئول نشریات دانشجویی از 12 تا 14 بهمن ماه مدیران مسئول نشریات دانشجویی فرصت ثبت نام دارند.

متن اطلاعیه به توضیح زیر است:

با توجه به برگزاری انتخابات کنندگان مدیران مسئول نشریات در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی، از فعالان نشریات دانشگاهی جهت عضویت در هیأت نظارت بر انتخابات و کمیته اجرایی انتخابات دعوت به همکاری می گردد.

الف. - وظایف هیأت نظارت بر انتخابات:

مسئولیت نظارت کامل بر فرایند انتخابات از ابتدا تا پایان اعم از: ثبت نام کاندیداها، اخذ رأی، شمارش آراء، اعلام نتایج نهایی انتخابات، رسیدگی به تخلفات و شکایات و تنظیم صورتجلسه نهایی انتخابات را بر عهده دارد.

ب. - وظایف کمیته اجرایی انتخابات:

مسئولیت کلیه فرایند اجرایی انتخابات در روز های برگزاری انتخابات (در صورت تمدید) را بر عهده دارند.

نحوه عضویت:

1. مراجعه حضوری به خانه نشریات دانشگاه (واقع در ساختمان 15 خرداد طبقه دوم)

2. ارسال مشخصات شامل: نام و نام خانوادگی، نام نشریه و سمت در نشریه به ایمیل خانه نشریات

با توجه به شیوه نامه و فرایند برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشگاهی، به اطلاع دانشجویان متقاضی شرکت در انتخابات می رساند، ارائه درخواست های مختلف از جمله صدور مجوز نشریات، تغییر مشخصات نشریات و ... فقط تا تاریخ 19 بهمن ماه 98 امکان پذیر می باشد و درخواست ها بعد از تاریخ ذکر شده اجازه شرکت در انتخابات را نخواهند داشت.

25 بهمن ماه آخرین مهلت ثبت نام انتخابات نشریات دانشگاه امیرکبیر

همچنین دانشگاه امیرکبیر نیز طی اطلاعیه ای اعلام نمود که کلیه دانشجویان فعال در نشریات که مایل عضویت و همکاری در کمیته اجرایی و یا هیات نظارت هستند می توانند تا سرانجام روز آدینه مورخ 25 بهمن ماه مشخصات خود را (نام و نام خانوادگی - شماره دانشجویی- شماره تماس- نام نشریه - سمت در نشریه) به دبیرخانه نشریات اعلام کنند.)

لازم به ذکر است، تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به انتخابات نشریات به وسیله کانال تلگرامی نشریات دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز انجام می گردد.

علاوه بر این دانشگاه ها دانشگاه های دیگر وزارت علوم نیز هستند که هنوز اعلام آمادگی برای ثبت نام شرکت کنندگان در انتخابات نشریات را نداشته اند.

برای اطلاع از انتخابات نشریات در دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم به سراغ کننده کمیته ناظر بر نشریات در وزارت علوم رفته و با او به تبادل نظر پرداختیم.

میلاد مفاخری در این خصوص گفت: طبق وعده ای که درباره اصلاح شیوه نامه انتخابات کمیته ناظر بر نشریات داده بودیم آن را به انجام رساندیم و چهارشنبه هفته گذشته این اصلاحیه انجام شد و 16 بهمن بازنگری و نهایی خواهد شد. پس از آن این شیوه نامه به دانشگاه ها ابلاغ می گردد و می بایست آن را اجرایی کنند.

وی همچنین ادامه داد: برخی دانشگاه هایی که پیش از ابلاغ شیوه نامه جدید شروع به کار نموده اند با همان شیوه نامه به انجام انتخابات پرداخته اند و این خلاف قانون نیست.

مفاخری اضافه کرد: دانشگاه ها تا سرانجام اسفندماه فرصت دارند تا انتخابات نشریات را برگزار کنند که اگر این کار را انجام ندهند دیگر حق رأی در انتخابات وزارت علوم نخواهند داشت.

بر اساس اعلام معاونت فرهنگی وزارت علوم دانشگاه ها باید در بازه زمانی تعریف شده نتایج انتخابات درون دانشگاهی را به کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 704

به "صفر تا صد انتخابات نشریات دانشجویی ، تشکیل کمیته های مرکزی دانشگاهی شرط حضور در انتخابات وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد انتخابات نشریات دانشجویی ، تشکیل کمیته های مرکزی دانشگاهی شرط حضور در انتخابات وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید