طرز تهیه آبگوشت بادمجان؛ از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی

به گزارش مجله رویگری، آبگوشت بادمجان از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت بادمجان در ادامه همراه باشید.

طرز تهیه آبگوشت بادمجان؛ از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی

مواد لازم برای 4 نفر

بادمجان

400 گرم

پیاز

2 عدد

گوشت آبگوشتی

500 گرم

لپه

1 پیمانه

رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری

سیب زمینی

2 عدد

نمک، فلفل سیاه و پودر لیمو عمانی

به مقدار کافی

طرز تهیه آبگوشت بادمجان

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت بادمجان خوشمزه ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه بادمجان را درون یک کاسه حاوی آب و نمک قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان درون آب و نمک بماند تا تلخی اش گرفته گردد. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم، سپس پیاز را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای گردد. در ادامه لپه را می شوییم تا گرد و غبارش شسته گردد، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گوشت را به قابلمه حاوی لپه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه فلفل سیاه را به همراه پودر لیمو عمانی و رب گوجه فرنگی درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها گرفته گردد.

مرحله پنجم

در این مرحله به مقدار کافی آب به گوشت اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت و لپه 2 ساعت درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله ششم

حالا استخوان های گوشت را جدا می کنیم، سپس بادمجان ها را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی درشت خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بادمجان ها را به همراه سیب زمینی و نمک به آبگوشت اضافه می کنیم، سپس مجددا روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا پخته شوند. در ادامه زمانی که بادمجان و سیب زمینی کاملا پخته شدند حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا آبگوشت را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن کاملا خارج گردد. در ادامه مواد آبگوشت را درون قابلمه بر می گردانیم، سپس با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له و پوره گردد، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2030

به "طرز تهیه آبگوشت بادمجان؛ از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آبگوشت بادمجان؛ از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید