طرز تهیه پان اسپانیا مجلسی

به گزارش مجله رویگری، بعضی دسرها علیرغم شیک و مجلسی بودن طرز تهیه ساده ای دارند و شما کار چندان سختی در پیش ندارید. طرز تهیه دسر ساده و شیک و مجلسی پان اسپانیا که در واقع همان مدل اسپانیایی تیرامیسو ایتالیایی هاست برای مراسم و مهمانی های مختلف

طرز تهیه پان اسپانیا مجلسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از مجله کوروش

مواد لازم:

بیسکوییت پتی بور (یا هر بیسکوییتی که دوست دارید مثل اوریو: 2 بسته

تخم مرغ: 2 عدد در دمای محیط

شکر: 1 لیوان فرانسوی

شیر سرد: 4 لیوان فرانسوی

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

آرد نول یا آرد همه منظوره یا آرد سفید: ½ لیوان فرانسوی

کره نرم شده: 60 گرم

وانیل: 1 قاشق چایخوری

خامه صبحانه یا خامه زده شده: 160 گرم

پودر کاکائو یا نسکافه: 3 قاشق غذاخوری

گردو ریز خرد شده: ½ لیوان فرانسوی

موز: به میزان دلخواه

دسر پان اسپانیایی را هم می توانید به صورت تک نفره و در پیاله یا لیوان برای هر نفر درست کنید و هم به صورت یک تکه و قالبی در یک همان ظرفی که می خواهید دسر را با آن روی میز بیاورید و سرو کنید. در هر دو صورت ابتدا باید ابتدا در یک کاسه تخم مرغ هایی که به دمای محیط رسیده اند و خیلی سرد نیستند را بشکنید و شکر را به آن ها اضافه کنید. با همزن دستی یا برقی به مدت 2 الی سه دقیقه و با دور تند این ترکیب را هم بزنید تا رنگ آن به کرم تغییر کنید و یک حالت کشدار و کرمی و کمی هم غلیظ پیدا کند. حالا شیر سرد را در دو مرحله به این ترکیب کرمی اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید تا شیر با این ترکیب خوب مخلوط گردد.

در مرحله بعد نشاسته و آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل گردد. مخلوط را در یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز مرتب هم بزنید تا غلیظ گردد و ته نگیرد. مواد داخل قابلمه باید از فرنی هم غلیظ تر گردد و غلظتی شبیه ماست چکیده پیدا کند. در مرحله بعد و زمانی که به غلظت مورد نظر سس دسر پان اسپانیا رسیدید آن را از روی شعله گاز بردارید و بلافاصله کره و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست گردد.

½ لیوان از سس را جدا کنید و کنار بگذارید. سپس پودر کاکائو یا پودر نسکافه را به باقی مانده سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حسابی صاف و یکدست گردد. کف قالب مورد نظر را (در اینجا می خواهیم یک دسر قالبی و یکدست داشته باشیم) با کمی کره چرب کنید. بیسکوییت های پتی بور را کف قالب در یک لایه بچینید و یک لایه سس را روی آن بریزید و مقداری موز برش زده و گردوی خرد شده بریزید. مواد را با ته قاشق روی بیسکوییت ها صاف کنید. به همین ترتیب لایه های بعدی را بچینید. در مرحله آخر روی بیسکوییت و سس و ترکیب گردو و موز، 1/2 لیوان سس که کنار گذاشته بودید را با کمی سس شکلات (شکلات را به روش بن ماری آب کنید) ترکیب کنید و بریزید و با ته قاشق صاف کنید. در صورت تمایل روی دسر را با هم با پودر کاکائو یا نسکافه تزیین کنید.

دسر پان اسپانیایی را به مدت 6 الی هشت ساعت باید در یخچال بگذارید تا حسابی سرد گردد و طعم دار گردد. این دسر هر چه بیشتر در یخچال بماند و سردتر گردد طعم لذیذتری پیدا می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1252

به "طرز تهیه پان اسپانیا مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پان اسپانیا مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید