علی داودی: در مسابقات جهانی آبروداری می کنم

به گزارش مجله رویگری، وزنه بردارجوان فوق سنگین ایران گفت: مسئولیت سنگینی در فوق سنگین روی دوش من است اما تمام توانم را می گذارم که در مسابقات قهرمانی دنیا تایلند مدال بگیرم و همچنین در نظر دارم رکوردهایی را ثبت کنم که در رده جوانان ماندگار گردد.

علی داودی: در مسابقات جهانی آبروداری می کنم

علی داودی در گفت و گو با خبرنگاران درباره وضعیت خود در فاصله سه هفته تا شروع مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان دنیا بیان نمود: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ام و در حال حاضر به 95 درصد آمادگی رسیده ام. تا روز مسابقه ام به آمادگی کامل خواهم رسید و در بهترین فرم بدنی روی تخته مسابقات حاضر می شوم.

داودی در خصوص رکوردهای خود و اینکه انتظار می رود از اردوی مازندران بازهم افزایش رکورد داشته باشد، تاکید نمود: رکورد هایی که در مازندران ثبت کردم تاکنون در رکورد گیری رسمی نزده بودم. در تمرینات بیشتر هم وزنه زدم انشاالله اگر بتوانم در مسابقه تکرار کنم نتیجه خوبی می گیرم.

می خواهم رکوردهایی را به ثبت برسانم که در رده جوانان ماندگار گردد

قهرمان آسیا درباره اینکه به عنوان نفر اول حال حاضر فوق سنگین ایران انتظار زیادی از او در مسابقات دنیای وجود دارد، گفت: در مسابقات دنیای سال گذشته اگر وزنه 242 کیلوگرم را می زدم چهارم می شدم هر چند مدال نمی گرفتم اما مقام چهارمی بهتر از هشتمی دنیا بود. در مسابقات جوانان دنیا هم قهرمان نشدم که شکست تلخی برایم بود اما انگیزه ام دو برابر شد تا این شکست را در مسابقات دنیای بزرگسالان جبران کنم. خودم هنوز در شوک هستم که نتوانستم قهرمان جوانان دنیا شوم با این حال تمام توانم را می گذارم در تایلند مدال بگیرم. همچنین چون سال آخر جوانانم هست رکوردهایی را به ثبت برسانم که ماندگار گردد.

مسئولیت سنگینی در فوق سنگین روی دوشم است

داودی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه ایران همواره در فوق سنگین مدعی بوده و انتظارها هم بالا است و این مسئله او را نگران نمی نماید، توضیح داد: بالاخره ایران همواره در سنگین وزن صاحب نام بوده است و مسئولیت سنگینی روی دوش من است اما انشاالله در مسابقات دنیای آبرو داری می کنم و کوشش می کنم نماینده شایسته ای باشم.

تا دو سال دیگر رقابت پایاپایی با تالاخادزه خواهم داشت

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر می نماید چقدر به زمان نیاز دارد تا عنوان قوی ترین وزنه بردار دنیا را پس بگیرد، گفت: اگر دقت کنید متوجه می شوید رکورد تالاخادزه در دو سال اخیر تقریبا همان 474 کیلوگرم بوده و بیشتر نشده است از طرفی سن او هم دارد بالا می رود. فکر می کنم تا دو سال دیگر بتوانم رقابت جدی و پایاپایی با او داشته باشم.

فکر می کنم نباید در جوانان دنیا شرکت می کردم

ملی پوش فوق سنگین ایران درباره اینکه در چند ماه اخیر در مسابقات متعددی شرکت نموده است و همین مسئله این نگرانی را به وجود آورده که به دلیل خستگی نتواند به خوبی برای بزرگسالان دنیا آماده گردد، تاکید نمود: استراحت که نداشتم و بعد از مسابقات جوانان دنیا بلافاصله به اردو آمدم البته تمرینات سبک انجام دادم تا بدنم ریکاوری گردد. با توجه به اینکه مسابقات جوانان دنیا در فیجی برگزار گردید و مسافت زیاد بود همچنین نتیجه آن هم چیزی که می خواستم نشد، بنابراین فکر می کنم نباید در آن مسابقات شرکت می کردم. البته مدال جوانان دنیا هم مهم است اما به دلیل مسافت واقعا خسته شدم و تنظین ساعت خوابم نیز بهم خورده بود.

قهرمان نشدن در جوانان دنیا باخت سنگیتی برایم بود

وزنه بردار جوان ایران در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد هنوز نتوانسته نتیجه مسابقات جوانان دنیا را فراموش کند، توضیح داد: نه اصلا. درست است باخت هم جزیی از ورزش است اما برای من باخت سنگینی بود. البته واقعا خسته بودم و با 80 تا 85 درصد آمادگی ام به مسابقات رفتم با این حال خوب وزنه زدم. انشاالله در بزرگسالان دنیا وزنه های خوبی می زنم که نتیجه جوانان دنیا را فراموش کنم و سعی می کنم استارت مدال گرفتنم را در بزرگسالان دنیا از همین مسابقات بزنم.

تمام زندگی ام را برای المپیک گذاشته ام

او در خصوص اینکه حضور در المپیک را چقدر به خودش نزدیک می بیند، گفت: من زندگی ام را گذاشته ام و با انگیزه تمرین می کنم. بعد از مسابقات بزرگسالان دنیا بلافاصله تمریناتم را برای دیگر مسابقات گزینشی المپیک و خود المپیک شروع خواهم کرد.

مبلغ قراردادهای لیگ پایین است و نمی ارزد چهار مسابقه سنگین وزنه بزنیم

داودی در پاسخ به این پرسش که برای لیگ عضو تیمی شده است یا خیر گفت: خیر. چون مبلغ قراردادها پایین است. مبلغی که دو سال پیش می گرفتم همان دوباره سال جاری هم به من پیشنهاد شده است و این در حالی است که دو سال پیش من جوانان بودم و رکوردهایم نیز خیلی بالا نبود. مبلغ پیشنهادی واقعا نمی ارزد که چهار مسابقه سنگین بخواهم وزنه بزنم.

سرانجام پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 250

به "علی داودی: در مسابقات جهانی آبروداری می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی داودی: در مسابقات جهانی آبروداری می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید