فارس من، پاسخ وزارت علوم به برخورد سلیقه ای دانشگاه ها در چاپ مقالات دانشجویان دکتری، پیچ کیفیت مقالات در اختیار دانشگاه است

به گزارش مجله رویگری، معاون وزیر علوم در پاسخ به اینکه سخت گیری دانشگاه ها در چاپ الزامی مقالات دانشجویان دکتری در ژورنال های معتبر سلیقه ای شده است، گفت: وزارت علوم حداقل ها را معین نموده اما دانشگاه ها بسته به میزان رشد یافتگی اختیار دارند درباره کیفیت مقاله و سطح نشریات برای چاپ مقاله تصمیم گیری نمایند.

فارس من، پاسخ وزارت علوم به برخورد سلیقه ای دانشگاه ها در چاپ مقالات دانشجویان دکتری، پیچ کیفیت مقالات در اختیار دانشگاه است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران با ثبت سوژه در سامانه فارس من از فشار بعضی دانشگاه ها در اجبار دانشجویان دکتری به چاپ مقاله ISI گلایه نموده اند و رفتار متفاوت دانشگاه ها در این زمینه را سلیقه ای خوانده اند.

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که بعضی دانشجویان با گلایه از اجبار دانشگاه به دانشجویان دکتری برای چاپ مقالات در ژورنال های معتبر عنوان می نمایند که دانشگاه ها در این باره سلیقه ای عمل می نمایند و از بابت نوع مقاله به دانشجویان سخت می گیرند، گفت: بحثی که در این جا مطرح است این است که آئین نامه های وزارت علوم سطح پایه و حداقلی را برای این موضوع مشخص نموده است.

وی ادامه داد: اما دانشگاه ها با توجه به اینکه چه میزان رشد یافتگی نشان داده اند اختیار دارند که در بخش کیفیت مقالات و کیفیت ژورنال هایی که مقالات در آنجا چاپ می گردد، تصمیم گیری نمایند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: بر این اساس بعضی از دانشگاه ها به جایی رسیده اند که انتظار دارند اعضای هیأت علمی آنها در نشریاتی مقاله چاپ نمایند که در کوارتر یا شرکای اول و دوم جهان هستند که این نشریات ارجاعات بیشتری دارند.

برومند گفت: تمایل و سیاست وزارت علوم هم به این است که کیفیت مقالات افزایش یابد. بنابراین در عمل می توان گفت که پیچ کیفیت مقالات در اختیار دانشگاه ها است و با توجه به میزانی که توسعه پیدا می نمایند پیچ را تنظیم می نمایند و این رویه به این مفهوم نیست که بگویند حتما در نشریه خاصی باید مقاله چاپ گردد بلکه منظور در چارک خاصی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 577

به "فارس من، پاسخ وزارت علوم به برخورد سلیقه ای دانشگاه ها در چاپ مقالات دانشجویان دکتری، پیچ کیفیت مقالات در اختیار دانشگاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، پاسخ وزارت علوم به برخورد سلیقه ای دانشگاه ها در چاپ مقالات دانشجویان دکتری، پیچ کیفیت مقالات در اختیار دانشگاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید