لایحه مالیات بر ارزش افزوده شوراها را به خطر انداخته است

به گزارش مجله رویگری، رییس شورای عالی استانها با اشاره به انجام مذاکرات برای لایحه مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این لایحه شوراها را به خطر انداخته است و کاهش سهم شهرداری ها اداره شهرها را با مسائل بسیاری روبرو خواهد نمود.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده شوراها را به خطر انداخته است

به گزارش خبرنگاران، علیرضا احمدی در حاشیه سی و هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها در جمع خبرنگاران و در تشریح مراسم انتخابات هیئت رئیسه این شورا گفت: انتخابات این دوره مثل روال گذشته البته با کمی حساسیت بیشتر بود. خوشبختانه دوباره به بنده برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی اعتماد شد و در این انتخابات نیز آقای دریانورد به عنوان نایب رئیس شورا انتخاب شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز پیش تر توسط شورای نگهبان تایید نشد اما حال تایید شده و ما به دلیل به خطر افتادن شورا ها مذاکرات لازم را انجام داده ایم. اخیرا هم فراکسیون مدیریت شهری مجلس به شورای نگهبان نامه ای مبنی بر درخواست برگشت این لایحه را ارسال نموده است. پایه و اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده صرفا درآمد شهرداری ها بود اما حال که سهم شهرداری ها بسیار کاهش یافته است چطور در این شرایط می توان شهرها را اداره کرد؟

وی تاکید نمود: باید به جای تصویب این قوانین، تمرکز زدایی از دولت مرکزی را در دستور کار قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1261

به "لایحه مالیات بر ارزش افزوده شوراها را به خطر انداخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه مالیات بر ارزش افزوده شوراها را به خطر انداخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید