لندن خواهان مقابله با تهدیدهای چین و روسیه می گردد

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، انگلیس روز سه شنبه در نشست گروه هفت خواستار اقدام قاطع کشورهای عضو گروه هفت برای حراست از دموکراسی ها علیه تهدیدات جهانی مشابه با تهدیدات برخاسته از جانب روسیه و چین است.

لندن خواهان مقابله با تهدیدهای چین و روسیه می گردد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در دومین روز نشست وزرای خارجه گروه هفت که با هدف معین محورهای نشست سران در ماه ژوئن در لندن در حال برگزاری است، راهنمایی مصاحبهها میان اعضای گروه هفت کشور ثروتمند دنیا را در حوزه تهدیدات علیه دموکراسی، حقوق بشر و آزادی ها برعهده خواهد داشت.

این مقام انگلیس در بیانیه ای اظهار داشت: ریاست انگلیس بر گروه هفت فرصتی برای کنارهم آوردن جوامع دموکراتیک و آزاد و نمایش وحدت در زمانی است که بیش از پیش ضرورت مقابله با چالشهای مشترک و تهدیدهای در حال ظهور احساس می گردد.

لازم به ذکر است که انگلیس علاوه بر اعضای گروه هفت (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده) از وزرای استرالیا، هندوستان، آفریقای جنوبی و کره جنوبی برای شرکت در این نشست دعوت نموده است.

انگلیس این نخستین نشست رو در روی اعضای گروه هفت ظرف دوسال گذشته را فرصتی برای تقویت حمایتها از نظام بین المللی می بیند که نفوذ مالی چین و فعالیت های به زعم لندن بدخواستاره را تهدیدی علیه این نظام تلقی می نماید.

مذاکرات روز سه شنبه همچنین به موضوع کودتا در میانمار خواهند پرداخت و خواستار اقدام قاطع تر علیه شورای نظامی حاکم در میانمار در قالب تمدید تحریم ها و حمایت از تحریم تسلیحاتی و افزایش یاری های بشردوستانه شدند.

در این نشست، پیرامون روسیه از جمله نحوه مقابله با مانورهای نیروهای نظامی در مرز اوکراین و حبس آلکسی ناوالنی منتقد دولت کرملین مصاحبه خواهد شد. راب روز یکشنبه ادعا کرد که او خواستار آنست گروه هفت یک گروه تکذیبیه مشترک را برای مقابله با تبلیغات و نشر اطلاعات جعلی از سوی روسیه راه اندازی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1534

به "لندن خواهان مقابله با تهدیدهای چین و روسیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن خواهان مقابله با تهدیدهای چین و روسیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید