مجوز انتشار 731 کتاب در فارس صادر شد

به گزارش مجله رویگری، معاون اداره کل ارشاد فارس از صدور یک مجوز چاپ دیجیتال در شیراز و 5 مجوز دیگر برای شهرستان ها اطلاع داد و گفت: از ابتدای سال جاری مجوز انتشار برای 731 کتاب از 786 کتاب ثبت شده، صادر شده است.

مجوز انتشار 731 کتاب در فارس صادر شد

غلامرضا خوش اقبال با اشاره به برگزاری رویداد های بزرگی همانند هفته بزرگداشت سعدی در اردیبهشت ماه جاری و بزرگداشت حافظ شیرازی در مهرماه، گفت: این 2 رویداد از مهمترین وقایع فرهنگی و هنری محسوب می گردد که گستره بین المللی دارد.

او با بیان اینکه ایام بزرگداشت سعدی به واسطه همزمانی با دهه پایانی ماه مبارک رمضان، با رویداد های دیگرگونه همراه بود، گفت: با هماهنگی های انجام و سازماندهی یکپارچه، این رویداد در سطوح استانی، ملی و جهانی برگزار گردید.

خوش اقبال با اشاره به هماهنگی ها برای برگزاری دهه بزرگداشت حافظ شیرازی، گفت: رویداد های مرتبط با دهه بزرگداشت لسان الغیب حافظ شیرازی با توان و پویایی بیشتری پیگیری و دنبال می گردد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شناسایی، ساماندهی و یاری به افزایش توانمندی های انجمن های ادبی را در 6 ماه گذشته از کار هایی دانست که برای نخستین بار صورت گرفته است و مهم ترین رویداد در این زمینه را جایزه کتاب سال استان فارس خواند که در نیمه دوم سال برگزار می گردد.

خوش اقبال یادآور شد: از 116 انجمن ادبی پویای استان، 19 انجمن در شیراز هستند. این انجمن ها از فروردین تا شهریور امسال، بیش از 140 رویداد را در قالب شب شعر، پسین شعر و رونمایی کتاب برگزار نموده اند.

او از صدور یک مجوز چاپ دیجیتال در شیراز و 5 مجوز دیگر برای شهرستان ها اطلاع داد و گفت: از شروع امسال تا کنون مجوز 731 کتاب از 786 کتاب ثبت شده، صادر شده است.

خوش اقبال، بعلاوه از صدور مجوز فعالیت برای 8 مؤسسه فرهنگی تک منظوره و یک مؤسسه فرهنگی و هنری چندمنظوره در استان فارس اطلاع داد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از صدور 4 مجوز کانون های آگهی و تبلیغات و 6 چاپخانه در 6 ماه گذشته اطلاع داد و گفت: 346 رسانه در استان فارس پویا هستند که از این تعداد، 142 رسانه برخط، 63 رسانه الکترونیک غیربرخط، 12 روزنامه، 25 هفته نامه، 26 ماهنامه، 67 فصلنامه، 3 دو هفته نامه، 1 دوماهنامه، 7 دو فصلنامه و یک سالنامه هستند.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2043

به "مجوز انتشار 731 کتاب در فارس صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز انتشار 731 کتاب در فارس صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید