هشدار درباره احتمال ابتلای 200 هزار عربستانی به کرونا

به گزارش مجله رویگری، وزارت بهداشت عربستان سعودی با استناد به چند پژوهش هشدار داد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی هفته های آینده، حداکثر به 200 هزار نفر می رسد.

هشدار درباره احتمال ابتلای 200 هزار عربستانی به کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، توفیق الربیعه وزیر بهداشت عربستان سعودی بیان کرد که ریاض با شفافیت کامل با بحران کرونا برخورد می نماید.

به نوشته پایگاه خبری شبکه العربیه، وی طی یک کنفرانس خبری شرح داد که دولت عربستان هفت میلیارد ریال دیگر برای مبارزه با کرونا اختصاص داده است.

وی در ادامه ابراز تاسف کرد که بعضی با این بحران با جدیت کافی برخورد نمی نمایند و هنوز میانگین تردد در کشور بالاست و این امر مانع تحقق هدف مطلوب دولت در مبارزه با کرونا می گردد. بعضی به ممنوعیت تجمع ها پایبند نیستند و ممکن است شمار مبتلایان به این بیماری به اندازه ای برسد که خارج از توان رسیدگی ودرمان بخش سلامت و بهداشت کشور باشد.

وزیر بهداشت عربستان گفت که مهار کرونا در این کشور می تواند بین چهار ماه تا یک سال طول بکشد.

وی درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور گفت: افزایش شمار مبتلایان در کشور در درجه نخست به همکاری همگانی و پایبندی به توصیه ها و هدایت های اجرا شده دارد. بر اساس اصل شفافیت در این باره که ما به آن پایبندیم باید شما را در جریان نتایج چهار پژوهش مختلف اجرا شده از سوی کارشناسان سعودی و بین المللی متخصص بیماری های واگیردار قرار دهم.

توفیق الربیعه ادامه داد: بر اساس این پژوهش ها انتظار می رود که شمار مبتلایان طی هفته های آینده حداقل به 10 هزار نفر و حداکثر به 200 هزار نفر برسد. بی تردیدی پایبندی ما به دستورات و توصیه ها شمار مبتلایان را به حداقل خواهد رساند و عدم پایبندی به آن شمار مبتلایان را بسیار بالا خواهد برد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی محمد العبد العالی، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی، طی 24 ساعت گذشته، با ثبت 203 مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا، شمار مبتلایان به این ویروس در عربستان به 2 هزار و 795 نفر رسیده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 841

به "هشدار درباره احتمال ابتلای 200 هزار عربستانی به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره احتمال ابتلای 200 هزار عربستانی به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید