یک رزمنده الحشد الشعبی در حمله عناصر داعش در دیالی عراق شهید شد

به گزارش مجله رویگری، یکی از رزمندگان الحشد الشعبی در استان دیالی در شرق عراق امشب در جریان دفع یک حمله عناصر داعش به شهادت رسید.

یک رزمنده الحشد الشعبی در حمله عناصر داعش در دیالی عراق شهید شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام امنیتی در استان دیالی در شرق عراق و مرز با ایران روز دوشنبه از کشته شدن یکی از رزمندگان الحشد الشعبی در جریان عملیات دفع حمله داعش در اطراف المقدادیه این استان خبر داد.

این مقام امنیتی به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: الحشد الشعبی حمله عناصر تروریستی داعش به یک پست امنیتی در نزدیکی منطقه شاقراق در 40 کیلومتری شمال شرق بعقوبه در استان دیالی را دفع کرد که این عملیات با شهادت یک نیروی الحشد الشعبی همراه شد.

دستگاه های امنیتی حصار امنیتی در منطقه حادثه ایجاد کرده و در حال گشت زنی گسترده برای تعقیب تروریست ها هستند.

استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با ایران است. این استان از زمان بروز اعتراضات خیابانی در عراق شاهد حملات بقایای داعش بوده که منجر به تلفاتی در صفوف نیروهای امنیتی عراق هم شده است؛ اما در هفته های اخیر این حملات بیش تر شده است.

دیالی علاوه بر این، یکی از حاصلخیزترین استان های عراق است و از میادین مهم نفتی نظیر منطقه نفت خانه برخوردار است. به گفته تحلیلگران گروه های تروریستی در این استان با برخی جریان های سیاسی و حتی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرتبط هستند و با ایجاد ناامنی درصدد کوچ اجباری شیعیان آنجا هستند.

از سوی دیگر رسانه های عراقی طی مدت اخیر نیز هشدار می دهند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب نشینی از برخی پایگاه های خود در عراق به هسته های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1009

به "یک رزمنده الحشد الشعبی در حمله عناصر داعش در دیالی عراق شهید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک رزمنده الحشد الشعبی در حمله عناصر داعش در دیالی عراق شهید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید