آمادگی برای حضور فعالان تجاری و مالی تبریز در کشور آذربایجان وجود دارد

به گزارش مجله رویگری، خبرنگاران/آذربایجان شرقی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: نام ایران در جمهوری آذربایجان با نام تبریز شناخته می گردد و در کشور آذربایجان آمادگی برای حضور فعالان تجاری و مالی تبریز وجود دارد.

آمادگی برای حضور فعالان تجاری و مالی تبریز در کشور آذربایجان وجود دارد

سید عباس موسوی در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: موانع توسعه روابط، در حال برطرف شدن است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه ارتباطات موثر و بیشتر دو کشور ایران و آذربایجان باشیم.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به تهران، اظهار کرد: در تمام دیدارها بر روابط خوب و آینده دار دو کشور، تاکید و همچنین در مورد بازسازی مناطق آزاد شده نیز بحث و گفت و گو شد. مسئولان جمهوری آذربایجان نیز علاقمند به حضور فعال شرکت های ایرانی در بازسازی مناطق اشغالی قره باغ هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: مذاکرات در مورد امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی به مراحل پایانی خود نزدیک شده که به زودی سند نهایی آن امضا می گردد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی و دامپروزی در مناطق آزاد شده به دلیل آب و هوای مناسب فراهم است، گفت: حدود 24 هزار هکتار جنگل در مناطق آزاد شده باید احیا گردد که معتقدیم شرکت های کشاورزی و دامپروری جمهوری اسلامی می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

موسوی ادامه داد: در بخش کشاورزی و کشت فراسرزمینی نیز این آمادگی در مناطق آزاد شده وجود دارد که می توان در این زمینه نیز سرمایه گذاری کرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: رییس جمهوری آذربایجان از کشورهای دوست به خصوص ایران برای بازسازی مناطق آزادشده دعوت به مشارکت نموده که این موضوع به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ایران اعلام شده است.

در ارتباط تصویری مسئولان و فعالان مالی استان آذربایجان شرقی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، راهکارهای مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی استان در بازسازی منطقه قره باغ و همچنین توسعه همکاری ها و مبادلات مالی ایران با آذربایجان آنالیز شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1298

به "آمادگی برای حضور فعالان تجاری و مالی تبریز در کشور آذربایجان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای حضور فعالان تجاری و مالی تبریز در کشور آذربایجان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید