افراد مضطرب چه بخورند؟

به گزارش مجله رویگری، نتایج یک تحقیق تازه نشان می دهد مکمل خوراکی طبیعی موجب کاهش اضطراب در موش ها می گردد.

افراد مضطرب چه بخورند؟

به گزارش ،محققان مشاهده کردند که ماده گیاهی موسوم به بتاسیتوسترول، هم به تنهایی و هم در ترکیب با داروی ضدافسردگی در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است.

به گفته محققان، اگر این یافته ها در آزمایشات بالینی تأیید گردد، می تواند راهی را برای استفاده از بتاسیتوسترول به اسم درمانی برای تسکین اضطراب در انسان نشان دهد.

اضطراب همواره چیز بدی نیست. در حقیقت، از نظر تکاملی، احساس اضطراب در خصوص تهدید های احتمالی برای زنده ماندن حیاتی است، زیرا به ما یاری می نماید پاسخی مناسب به دست آوریم.

دقیقاً به همین علت فراوری دارو های ضد اضطراب بسیار چالش برانگیز است. مدار های اضطراب در مغز با مدار های که مسئول حافظه، آگاهی و سایر عملکرد های حیاتی برای مقابله با خطر هستند ارتباط نزدیک دارد، بنابراین دانشمندان در پی ترکیباتی هستند که می توانند اضطراب را بدون ایجاد عوارض جانبی ناخواسته سرکوب نمایند.

به گفته محققان، یکی از مسائل عمده دارو های ضد اضطراب موجود، فراوری عوارض جانبی است، بنابراین اگر بتاسیتوسترول می تواند به کاهش دوز این نوع دارو ها یاری کند، به طور بالقوه ممکن است عوارض جانبی ناخواسته را هم کاهش دهد.

یک مزیت عظیم بتاسیتوسترول این است که به طور طبیعی در انواع گیاهان خوراکی وجود دارد و بی خطر است. این ماده به ویژه در غلظت های زیاد در آووکادو، و بعلاوه در پسته، بادام و سایر مغزها، در روغن کانولا، و غلات مختلف یافت می گردد.

اگرچه این بدین معنا نیست که خوردن آووکادو تأثیرات آرامش بخش دارد چراکه حاوی مقادیر کافی بتاسیتوسترول نیست.

مکانیسم دقیق تأثیر بتاسیتوسترول بر اضطراب هنوز تعیین نشده است، اما دانشمندان دریافتند که تجلی چندین ژن شناخته شده برای فعال شدن در موقعیت های استرس زا در موش ها با توجه به مکمل کاهش یافته است. آن ها بعلاوه دریافتند که این موش ها در بعضی از متابولیت ها و انتقال دهنده های عصبی در منطقه ها مغزی درگیر اضطراب تغییراتی دارند.

منبع: رکنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1666

به "افراد مضطرب چه بخورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد مضطرب چه بخورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید