طراحی خانه دوبلکس ویلایی: انتقاد فرماندار ملکان از تخصیص نیافتن حق آبه باغات شهرستان

به گزارش مجله رویگری، فرماندار ملکان با اشاره به وجود مشکل کم آبی و تخصیص نیافتن حق آبه باغات این شهرستان، گفت: در صورت استمرار این شرایط، روستاییان چاره ای جز مهاجرت نخواهند داشت.

طراحی خانه دوبلکس ویلایی: انتقاد فرماندار ملکان از تخصیص نیافتن حق آبه باغات شهرستان

جهت دریافت خدمات طراحی خانه دوبلکس ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از تبریز ،نقی محمدی فرماندار ملکان در جلسه آنالیز مسائل منابع آبی شهرستان که با حضور مدیران کل آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی آذربایجان شرقی در دفتر فرماندار ملکان تشکیل شد، بر برنامه ریزی برای تخصیص کامل حق آبه باغات این شهرستان تاکید نمود.

او با اشاره به مهاجرت معکوس در شهرستان خاطر نشان کردواضافه نمود:اگر حق آبه شهرستان ملکان در سال های زراعی آینده هم به همین منوال باشد، زحمت های چندین ساله به هدر خواهد رفت و بعضی از روستاییان دست به مهاجرت خواهند زد.

او اضافه نمود: به خاطر تخصیص نیافتن حق آبه باغات ملکان در سال زراعی جاری، متاسفانه بعضی از باغات این شهرستان خشک شده است.

فرماندار ملکان بعلاوه از تامین نشدن آب مجتمع شهید دهقان نژاد هم انتقاد کرد و اضافه نمود: باید فکری اساسی برای راه اندازی و بهره برداری از این مجتمع اندیشیده گردد.

محمدی با اشاره به تنش آبی گذشته و خشک شدن بعضی باغات از بانک کشاورزی هم خواست نسبت به ارائه تسهیلات تازه از جمله تمدید و پرداخت وام های کشاورزی اقدام کند.

اوبعلاوه بر تغییر الگوی آبیاری از سنتی به قطره ای با توجه به کمبود آب کشاورزی در منطقه تاکید نمود و از سازمان جهاد کشاورزی استان خواست با مطلع سازی کشاورزان نسبت به مزیت آبیاری قطره ای و بعلاوه پرداخت تسهیلات، در این راستا گام های موثرتری بردارد.

سال جاری در پی خشکسالی و کمبود منابع آب های سطحی و زیرزمینی، بسیاری از باغ های جنوب آذربایجان شرقی با تنش آب روبرو شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1741

به "طراحی خانه دوبلکس ویلایی: انتقاد فرماندار ملکان از تخصیص نیافتن حق آبه باغات شهرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه دوبلکس ویلایی: انتقاد فرماندار ملکان از تخصیص نیافتن حق آبه باغات شهرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید