این غذاهای سالم را زیاد نخورید!

شکلات تیره، خاصیت درمانی دارد چون سرشار از آنتی اکسیدان ها است. مصرف شکلات تیره به کاهش خطر بیماری های قلبی در طول زمان یاری می نماید، اما شکلات ها حاوی قند و کالری بالایی هستند.

این غذاهای سالم را زیاد نخورید!

در مصرف این غذاهای خوشمزه زیاده روی نکنید. بسیاری از غذاها می توانند سالم باشند؛ اما به شرطی که در مصرف آنها شرط اعتدال را رعایت کنید.

آووکادو یکی از این غذاها است. این میوه برای بهبود سلامت پوست، کاهش کلسترول و افزایش سلامت قلب، مفید است. با این حال نباید فراموش کنید که هر یک عدد آووکادوی متوسط 250 کیلو کالری دارد.

شکلات تیره، خاصیت درمانی دارد چون سرشار از آنتی اکسیدان ها است. مصرف شکلات تیره به کاهش خطر بیماری های قلبی در طول زمان یاری می نماید، اما شکلات ها حاوی قند و کالری بالایی هستند.

تن ماهی نیز اگرچه سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا3 است، اما اگر به میزان زیاد آن را مصرف کنید، جیوه بیشتری وارد بدن خود نموده اید. اگر باردار هستید بهتر است که مصرف تن ماهی تان را محدودتر کنید.

در مصرف سویا نیز زیاده روی نکنید. سویا حاوی فیتواستروژن ها است و در بدن مانند هورمون استروژن عمل می نماید. افزایش سطح استروژن در بدن باعث اختلالات هورمونی می گردد.

پنیر نیز اگرچه حاوی کلسیم و پروتئین است و می تواند باعث تقویت استخوان ها و افزایش قدرت قلب گردد، اما باید آن را در حد اعتدال بخورید و انواعی از پنیر را انتخاب کنید که سدیم و چربی کمتری دارند.

گوشت قرمز منبع سرشار پروتئین است. با این حال، بعضی از مطالعات می گویند که خوردن بیش از حد گوشت قرمز می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و افزایش خطر مرگ و میر گردد.

چغندر نیز اگرچه سرشار از ریزمغذی هاست و به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و بیماری قلبی یاری می نماید، اما اگر مستعد ابتلا به سنگ های کلیه هستید، شاید بهتر باشد چغندر را با احتیاط بیشتری مصرف کنید.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: بروزرسانی: 29 مهر 1398 شناسه مطلب: 324

به "این غذاهای سالم را زیاد نخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاهای سالم را زیاد نخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید