با غذاهای سمی که مصرف می کنیم آشنا شوید

به گزارش مجله رویگری، در این مطلب با مواد خوراکی آشنا می شوید که می توانند موجب مسمومیت شما شوند، برای آشنایی با این مواد غذایی همراه ما باشید.

با غذاهای سمی که مصرف می کنیم آشنا شوید
وقتی نام غذاهای خطرناک را می شنوید به احتمال زیاد به این فکر می کنید که بیشتر مردم جهان از آن ها اجتناب نموده و هرگز سراغشان نمی فرایند. اما حتما برایتان عجیب خواهد بود که بعضی از این خوراکی ها همین الان در یخچال یا کابینت آشپزخانه تان جای خوش نموده باشند!

هسته گیلاسهمیشه حواستان باشد که هنگام خوردن گیلاس، هسته آن را قورت ندهید زیرا حاوی ماده سمی به نام هیدروژن سیانید است. این ماده سمی در میوه های دیگری همچون هلو و آلو هم وجود دارد.

البته، نباید خیلی نگران باشید زیرا با اینکه هیدروژن سیانید کاملا سمی است اما برای اینکه خاصیت کشندگی داشته باشد، فرد باید دست کم یک تن هسته گیلاس بخورد.

کسی که حدود 70 کیلوگرم وزن دارد، مصرف حداکثر 703 میلی گرم سیانید هیدروژن برایش بلامانع خواهد بود و مسئله ای برای سلامتی وی ایجاد نخواهد کرد.

فوگو (بادکنک ماهی)سرو این ماهی در آمریکا ممنوع است زیرا یکی از سمی ترین غذاهای جهان به شمار می رود. حتی اگر به درستی هم طبخ گردد، بادکنک ماهی 1200 برابر بیشتر از سیانید کشنده است. تترو دوتوکسین ماده سمی موجود در بدن این موجود است که باید هنگام پخت جدا گردد تا گوشت را آلوده نکند.

جا دارد اشاره کنیم که آماده سازی این ماهی در خانه معمولا به مرگ افراد منجر می گردد. تنها سرآشپزهایی که دوره های چندساله پخت این ماهی را گذرانده اند، اجازه قانونی برای تهیه آن را دارند.

کازو مرزو: کرم پنیرکازو مرزو، نوعی پنیر محلی ساردینیا در کشور ایتالیاست که با کرم های زنده تخمیر شده و باعث پوکی پنیر می گردد. عرضه این محصول در کشوری همچون آمریکا به علت بهداشتی نبودن، ممنوع اعلام شده است.

هات داگهات داگ، برخلاف موارد یاد شده در بالا، حاوی مواد خطرناک نیست. بلکه یکی از غذاهایی است که مسائل های خفگی زیادی به واسطه خوردن این غذا گزارش شده است. بر اساس آمار، بچه ها زیر سه سال بیشتر از همه در معرض خطر خفگی در نتیجه مصرف هات داگ قرار دارند.

پس بهتر است آن را درست جویده و سپس قورت دهید.

جوانه یونجهجوانه گیاه آلفافا (یونجه)، به ویژه مدل های خام آن برترین بستر برای رشد باکتری ها محسوب می شوند. در طول دو دهه گذشته، بیماری هایی که در اثر مصرف جوانه های خام گیاهان گزارش شده، بسیار زیاد بوده است. بد نیست اشاره کنیم که هر نوع جوانه ای، برای افراد مسن، زنان باردار و بچه ها مضر و خطرناک است.

باکتری هایی همچون ای کولی و سالمونلا از جمله رایج ترین خطرات پنهان در این گیاهان هستند.

ساناکچی: هشت پاهای کوچک و خاممردم کره، این هشت پاها را به صورت خام و در حالی که هنوز دست و پا می زند، میل می نمایند. خطر مصرف آن ها در این است که این حیوان، پیش از سرو کشته می گردد و هنگام مصرف هنوز فعالیت عصبی اندام ها ادامه دارد و ممکن است با کاسه های مکنده خود به گلوی فرد چسبیده و موجب خفگی او بشوند. براساس آمار، هر سال 6 نفر در اثر خفگی به روش یاد شده جان خود را از دست می دهند.

حلزون صدف دارمصرف حلزون صدف دار به صورت خام یا نیمه پخته خطرناک است زیرا میکروب ها و باکتری های مضر آب دریا را به خود جذب می نمایند. بنابراین، برای اطمینان از سالم بودن آن ها، بهتر است حتما صدف های دریایی را به طور کامل بپزید.

پنیر غیر پاستوریزهاین نوع پنیرها برترین بستر برای رشد باکتری های مضر و بروز بیماری های ناشی از غذا هستند. در کشورهایی همچون آمریکا، عرضه پنیرهای غیر پاستوریزه، ممنوع است.

سیب زمینی سبزسیب زمینی خام و سبز حاوی نوعی ماده سمی به نام سولانین است. در صورت مصرف اندازه زیادی از این نوع سیب زمینی، فرد دچار مسائل سلامتی متعددی خواهد شد.

Ackee؛ میوه جامائیکاییآکی، وقتی به رنگ قرمز در می آید، یعنی رسیده و قابل مصرف است. اما هنگامی که هنوز زرد است، حاوی سمی به نام هیپوگلیسین اِی است که مصرف آن موجب تهوع یا حتی مرگ می گردد. هسته های سیاه داخل آن نیز سمی است.

چاغاله بادامبادام تلخ به خصوص چاغاله های آن حاوی سیانید است. اما اندازه این ماده سمی بسیار اندک بوده و شما باید دست کم 1200 عدد از آن را بخورید تا مسموم شوید.

لوبیا قرمزهرگز سعی نکنید که لوبیا قرمز را خام مصرف کنید. این ماده غذایی حاوی نوعی ماده سمی به نام فایتوهیماگلوتنین است که هنگام پخت از بین می رود.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1751

به "با غذاهای سمی که مصرف می کنیم آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با غذاهای سمی که مصرف می کنیم آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید