بیانیه ایران در مورد شروع مذاکرات بین الافغانی در دوحه

به گزارش مجله رویگری، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد شروع مذاکرات بین الافغانی در دوحه بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه ایران در مورد شروع مذاکرات بین الافغانی در دوحه

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، متن بیانیه بدین توضیح است:

جمهوری اسلامی ایران از آغاز تبادل نظرهای بین الافغانی بین دولت افغانستان، گروه های سیاسی و طالبان استقبال می نماید و امیدوار است این تبادل نظرها بدون مداخله خارجی و در یک تفاهم جامع میان افغان ها به نتایج مطلوب خود برای استقرار صلح و ثبات دائمی در افغانستان، و امنیت در منطقه منجر گردد.

جمهوری اسلامی ایران همیشه تاکید نموده است که حل مسائل در افغانستان راهکار نظامی نداشته و ادامه حضور نیروهای خارجی یکی از علل اصلی تداوم جنگ در افغانستان می باشد. تمامی مسائل و معضلات در افغانستان تنها به وسیله تبادل نظر و مذاکره قابل حل و فصل هستند و خروج مسئولانه نیروهای خارجی پیش احتیاج غیرقابل اجتناب برای رسیدن به صلح و امنیت در آن کشور است.

جمهوری اسلامی ایران امیدوار است دولت، گروه های سیاسی و طالبان بتوانند با حفظ دستاوردهای ارزشمند مردم افغعانستان از جمله قانون اساسی، ساختارهای مردم سالارانه، مشارکت سیاسی فراگیر، و حقوق و کرامت زنان، و حقوق اقلیت های قومی و مذهبی به توافقی پایدار دست یابند که متضمن صلح، آرامش، رفاه و سعادتمندی مردم افغانستان باشد و به نوبه خود باعث گردد مهاجرین افغان به کشور خود بازگشته و سهم خود را در بازسازی، رشد و ترقی افغانستان ایفاء کنند.

جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمادگی مجدد برای آن که همچون گذشته به پیشبرد فرایند صلح در افغانستان یاری نموده و امکانات و توانمندی های خود را بدین منظور در اختیار برادران و خواهران افغان قرار دهد، هر گونه فرصت طلبی سیاسی و سودجویی کاسبکارانه، به ویژه استفاده دولت آمریکا برای بهره برداری های انتخاباتی از تبادل نظرهای بین الافغانی را به شدت محکوم نموده و آن را مخل این تبادل نظرها می داند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1036

به "بیانیه ایران در مورد شروع مذاکرات بین الافغانی در دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه ایران در مورد شروع مذاکرات بین الافغانی در دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید