کوشش دولت برای برطرف چالش مسکن با صندوق بورسی REIT

به گزارش مجله رویگری، معاون مالی وزیر اقتصاد با اشاره به چالش های ایجاد شده در حوزه مسکن گفت: در جهان راه چاره های مختلفی برای رفع شدن مسائل عرضه و تقاضا در حوزه مسکن مطرح شده است یکی از بهترین راه چاره ها در این حوزه استفاده از صندوق های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات (ریتس) در بازار سرمایه است.

کوشش دولت برای برطرف چالش مسکن با صندوق بورسی REIT

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

محمدعلی دهقان دهنوی اضافه کرد: با آنالیز های اجرا شده در معاونت مالی وزارت اقتصاد و لحاظ کردن شرایط مختلف پیشنهاد ایجاد صندوق های ریتس از سوی معاونت مالی وزارت اقتصاد به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شد.

دهقان دهنوی گفت: صندوق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، نوعی صندوق سرمایه گذاری است که سرمایه های خرد افراد را به منظور سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تجمیع می کند.

معاون مالی وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای فروش متری مسکن در بازار سرمایه تجربه موفقی وجود ندارد، بر اساس پیشنهادهای مطرح شده مقرر شده است برای فروش املاک عظیم دولتی اولاً از روش افراز استفاده شده و درنهایت این املاک در بازار سرمایه به مردم عرضه شوند.

صندوق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات Real Estate Investment Trust (REIT یکی از راه هایی است که دولت در جهت تنظیم بازار مسکن به آن متمایل شده است. تأسیس نهادهای سرمایه گذاری در بخش زمین و مستغلات تحت عنوان شرکت های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، ازجمله ابزارهایی است که کشورهای صنعتی از آن استفاده می نمایند.

دهقان تأکید کرد: در زمان ثبت نام طرح ملی اقدام مسکن با انبوه سرمایه های خرد روبرو شدیم که خواهان تأمین مسکن بودند. دران برهه رقمی نزدیک به 48 هزار میلیارد تومان تقاضای بالقوه تشکیل شده از سرمایه های کوچک 30 میلیون تومانی خودنمایی کرد. معاون وزیر اقتصاد گفت: این در حالی بود که قیمت هر خانه 300 میلیون تومان بوده که حداکثر 150 میلیون تومان از آن می توانست وام بود.

او ادامه داد: در این شرایط باید به سمت استفاده از ریتس برویم تا سرمایه های خرد با ورود به بازار سرمایه مولد گردد.

این مقام مسئول گفت: تسریع در راه اندازی این روش آزمون شده می تواند در بخش فراوری و تقاضای واقعی در مسکن مؤثر باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 887

به "کوشش دولت برای برطرف چالش مسکن با صندوق بورسی REIT" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دولت برای برطرف چالش مسکن با صندوق بورسی REIT"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید