توانمندی های بانوان در حوزه های مختلف اجتماعی بعد از انقلاب بیشتر نمایان شد ، 75 درصد فعالان صنایع دستی را بانوان تشکیل می دهند

به گزارش مجله رویگری، برنامه ضرب سکه از شبکه رادیویی گفت و گو، امروز شنبه 13 بهمن با موضوع نقش زنان در بهره وری اقتصاد خانواده برگزار گردید که در این برنامه فریبا رحمان پور مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور زنان و خانواده از نقش بانوان در بهره وری اقتصاد خانواده گفت و به تشریح فعالیت های بانوان در حوزه مأموریت های سازمان میراث فرهنگی از جمله حوزه صنایع دستی پرداخت.

توانمندی های بانوان در حوزه های مختلف اجتماعی بعد از انقلاب بیشتر نمایان شد ، 75 درصد فعالان صنایع دستی را بانوان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگاران، این برنامه ساعت 11 امروز از شبکه رادیویی گفت و گو با حضور آرزو خسروی کارشناس کارآفرینی و اقتصاد، فریبا رحمان پور مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور زنان و خانواده و الهام واقفی کارشناس برنامه ریزی سازمان بهره وری ایران برگزار گردید.

فریبا رحمان پور مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور زنان و خانواده در این برنامه رادیویی با اشاره به نقش نهاد خانواده در بهره وری مالی گفت: خانواده به عنوان یک واحد کوچک در بهره وردی مالی نقش بسیار مهمی دارد و با توجه به نقش مادر در یک خانواده، به طور حتم این نهاد کوچک اجتماعی می تواند نقش مهمی در بهره وری اقتصاد خانواده داشته باشد.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران فرصتی را فراهم کرد تا زنان ما نقش پررنگ خود را ار ابعاد مختلف سیاسسی، فرهنگی، مالی و اجتماعی بیشتر نشان دادند و در حال حاضر نیز نیازمند حضور پررنگ و بیشتر بانوان در حوزه های مالی هستیم.

رحمان پور ادامه داد: خوشبختانه در سازمان میراث فرهنگی از این نقش به خوبی حمایت شده است و در حال حاضر 75 درصد فعالان صنایع دستی را بانوان تشکیل می دهند و این نشان دهنده توانمندی های آنان است. در این میان شاهد این هستیم که بانوانی توانمند در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند که در حوزه فراوری، فروش و صادرات صنایع دستی به خوبی فعالیت می نمایند.

رحمان پور اضافه نمود: محصولاتی که بانوان در حوزه صنایع دستی فراوری می نمایند، علاوه بر این که از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است، از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است و در همین ارتباط برنامه های مهمی مانند دوره های آموزشی و نیز حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی از سوی معاونت صنایع دستی برگزار می گردد.

او اضافه نمود: در بحث برند سازی نیز شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم به عنوان مثال در مورد رشته سوزن دوزی بلوچ و یا توبافی در استان خراسان جنوبی که فعالیت های مهم بانوان است، امروز شاهد فعالیت های بسیار ارزشمندی از سوی بانوان هستیم و این گونه فعالیت ها برند سازی شده و مورد استقبال خریداران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: در این میان موضوع آموزش به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات، از سوی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی دنبال می گردد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود در این برنامه گفت: در کنار صنایع دستی در سایر حوزه ها نیز توانسته ایم از ظرفیت بانوان استفاده کنیم. به عنوان مثال برای مرمت بناهای تاریخی، در بحث تاسیس موزه ها و ... از ظرفیت بانوان استفاده می کنیم. حتی مدیریت بعضی از اماکن فرهنگی تاریخی به بانوان واگذار شده است و این نشان دهنده توانمندی زنان است.

او گفت: شاید در نگاه اول بسیاری از مشاغل مردانه به نظر برسد اما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خوشبختانه به ظرفیت های مدیریتی بانوان اعتماد شده و خوشبختانه فرصت های خوبی برای آن ها در حوزه های مختلف فراهم شده است و اکنون در سطح کارشناسان و مدیران بخش های مختلف در سازمان میراث فرهنگی شاهد حضور بسیار پررنگ بانوان هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 230

به "توانمندی های بانوان در حوزه های مختلف اجتماعی بعد از انقلاب بیشتر نمایان شد ، 75 درصد فعالان صنایع دستی را بانوان تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی های بانوان در حوزه های مختلف اجتماعی بعد از انقلاب بیشتر نمایان شد ، 75 درصد فعالان صنایع دستی را بانوان تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید