حفاظت از منابع طبیعی به معنای حفاظت از تمام زیرساخت های مالی و اجتماعی است

به گزارش مجله رویگری، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: حفاظت از منابع طبیعی به معنای حفاظت از تمام زیرساخت های مالی و اجتماعی است.

حفاظت از منابع طبیعی به معنای حفاظت از تمام زیرساخت های مالی و اجتماعی است

به گزارش سرویس مالی خبرنگاران، وحید جعفریان افزود: حفاظت از منابع طبیعی به معنای حفاظت از تمام زیرساخت های مالی و اجتماعی است و احیای عرصه های منابع طبیعی کشور از سوی مردم محلی ودستگاه های مختلف یک اقدام فراگیر برای ارتقای سرسبزی کشور است.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: گستره وسیع منابع طبیعی در کشور بدون نقش آفرینی موثر و مناسب جوامع محلی و همکاری دستگاه های مختلف نتیجه بخش نخواهد بود.

جعفریان افزود: نتیجه اقدام در حفاظت از منابع طبیعی به معنای حفاظت از تمام زیرساخت های مالی و اجتماعی است که می تواند منشا فعالیت ها، اقدامات و معیشت مردم را در بر بگیرد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حوزه سیاست ها در سطح ملی بر این باور هستیم که سرمایه گذاری بخش خصوصی و نقش آفرینی جوامع محلی قطعا می تواند بیشترین تاثیر را در پایداری فعالیت های اجرایی در این بخش داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: امروز شاهد احیای عرصه های منابع طبیعی در حوزه عرصه های بیابانی هستیم.

جعفریان افزود: حدود 29 میلیون هکتار از عرصه های کشور تحت تاثیر فرسایش بادی هستند و این منطقه ها اگر بدرستی حفاظت نشوند و پوشش گیاهی در آن ها استقرار پیدا نکند می توانند به اراضی کشاورزی، خطوط مواصلاتی و صنایع و سایر زیرساخت هایی که در این منطقه ها وجود دارند خسارت جدی وارد کند.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که حداقل 3 میلیار تومان خسارت سالیانه ناشی از فرسایش بادی در کشور است که توسعه پوشش گیاهی در این منطقه ها و تثبیت ماسه های روان می تواند بعنوان مبنایی باشد برای یاری به حفاظت و نگهداری از عرصه های طبیعی وجلوی مهاجرت جوامع محلی به شهر های بزرگ گرفته گردد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از این نیروی بزرگ در جهت فراوری و توسعه کشاورزی اقدام کنیم.

این مقام مسئول افزود: ما نیازمند مشارکت دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت های مردمی هستیم.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1985

به "حفاظت از منابع طبیعی به معنای حفاظت از تمام زیرساخت های مالی و اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت از منابع طبیعی به معنای حفاظت از تمام زیرساخت های مالی و اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید