خبرنگاران استودیو آموزش کشاورزی قزوین تا خاتمه سال جاری راه اندازی می گردد

به گزارش مجله رویگری، قزوین - خبرنگاران - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: استودیو آموزش و اطلاع رسانی به کشاورزان استان تا خاتمه امسال راه اندازی خواهد شد.

خبرنگاران استودیو آموزش کشاورزی قزوین تا خاتمه سال جاری راه اندازی می گردد

علی ساریخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: بخشی از اعتبارات ساخت این استودیو از سوی وزارت جهاد کشاورزی و بخشی نیز از منابع داخلی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تامین شده است.

این مسوول از آموزش به عنوان یکی از مهم ترین ارکان پیشروی به سمت کشاورزی مدرن یاد کرد و گفت: با استفاده از امکانات این استودیو که کشاورز نام گذاری شده، به فراوری محتواهای آموزشی برای کشاورزان قزوینی خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه با استفاده از این استودیو، ارتقای دانش و مهارت کشاورزان استان را هدف گذاری نموده ایم که این مهم موجب ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی خواهد شد،گفت: قابلیت فراوری و ضبط برنامه های رادیویی و تلویزیونی مرتبط با بخش های مختلف کشاورزی نیز در این استودیو وجود خواهد داشت.

این مسوول گفت: آموزش کشت و فراوری گیاهان دارویی، روش های مقابله با آفات در مزارع، شیوه های مناسب آبیاری، استفاده مناسب از کود و سموم، مقابله با سرمازدگی، روش های مناسب باغبانی، آموزش های مرتبط با پرورش دام و طیور، زنبورداری و شیلات از جمله آموزش هایی است که در این استودیو پیگیری و دنبال خواهد شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: برگزاری دوره های حضوری، فعالیت سایت های الگویی و همایش های ترویجی از دیگر فعالیت های آموزشی این مدیریت به شمار می رود که در طول سال به طور مستمر دنبال و پیگیری می گردد.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای 80 هزار بهره بردار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1389

به "خبرنگاران استودیو آموزش کشاورزی قزوین تا خاتمه سال جاری راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استودیو آموزش کشاورزی قزوین تا خاتمه سال جاری راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید