دلایلی که باعث ناکامی پرسپولیس شده اند

به گزارش مجله رویگری، پرسپولیس با شکست شب گذشته مقابل آلومینیوم از جام حذفی هم کنار رفت تا پس از ناکامی در سوپرجام مقابل فولاد، حالا در از دست دادن جام در فصل جاری دبل کند و احتمالاً باید منتظر هت تریک ناکامی سرخپوشان در لیگ برتر بود!

دلایلی که باعث ناکامی پرسپولیس شده اند

تیمی که در پنج سال گذشته تمام رکوردهای مثبت لیگ را از آن خود نموده بود، در فصل بیست و یکم چه از لحاظ آماری و چه نمایش تاکتیکی رو به نزول بوده است و در این بین هیچکدام از خریدهای گل محمدی در ابتدای فصل و در نیم فصل نیز در قواره پرسپولیس نبودند. موضوعی که از همان ابتدا و در زمان جذب بعضی از این بازیکنان نیز کاملاً مشهود به نظر می رسید، اما ظاهراً دست هایی فراتر و قدرتمندتر از عوامل فنی عزم خود را برای حضور این بازیکنان در پرسپولیس جزم نموده بودند.

پرسپولیس که در ابتدای فصل مهره های تأثیرگذاری مانند محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی و شهریار مغانلو را از دست داده بود، با نظر کادر فنی رضا اسدی، علی نعمتی، علیرضا ابراهیمی، حامد پاکدل و رضا دهقانی را جذب کرد که عملاً هیچکدام از این بازیکنان نتوانستند در طول فصل دردی را از سرخپوشان درمان نمایند.

گل محمدی و کادر فنی سرخپوشان در طول فصل نیز وحدت هنانوف، منوچهر صفروف، شرزود تمیروف، رامین رضاییان و احمد گوهری را جذب کردند تا حداقل پرسپولیس به لحاظ کمی شرایط بدی در نقل وانتقالات فصل نداشته باشد. به نظر می رسد در این شرایط مشکل اصلی سرخپوشان کیفیت بازیکنان جذب شده و ضعف تاکتیکی مشهود این تیم است که هر دو ایراد کاملاً متوجه کادر فنی سرخپوشان است. بازیکنانی که اغلب آنها از یک کانال معین و به وسیله چند واسطه ثابت به پرسپولیس آمدند و از روزهای اول نیز انتقاداتی به نحوه جذب بازیکن در پرسپولیس مطرح شده بود.

گل محمدی در نشست خبری بعد از شکست مقابل آلومینیوم نیز گفت: این روزها برای ما قابل پیش بینی بود و برای یک روز و دو روز و چند هفته نیست. ظاهراً منظور یحیی از بیان این مطلب مسائل اقتصادی باشگاه است، اما نباید این نکته را فراموش کرد که پرسپولیس همیشه در طول پنج سال گذشته نیز با این مسائل روبرو بوده است. در این شرایط شاید بازیکنان جذب شده به وسیله گل محمدی و اُفت فنی مشهود سرخپوشان علت مهمتری برای حال و روز ناخوش این روزهای پرسپولیس باشد؛ اتفاقی که سرنخ آن را نیز باید در بین همان واسطه های معین نماینده در حضور این بازیکنان در پرسپولیس جست و جو کرد!

هرچند استعفاها و قهرهای گاه و بی گاه گل محمدی در طول فصل را نیز نباید در اُفت فنی و تاکتیکی پرسپولیس نادیده گرفت. اُفتی که حتی با کنار گذاشتن بعضی بازیکنان مانند مهدی شیری و حامد لک نیز همچنان ادامه دارد تا معین گردد سرخپوشان با مسئله ای اساسی دست و پنجه نرم می نمایند.

با این حال به نظر می رسد پرسپولیس برای فرار از باتلاقی که در آن گیر نموده است، باید برای فصل های آینده فکری اساسی کند و حال سؤال این است که آیا پرسپولیس با شرایط کنونی در آینده پیروز خواهد شد یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1979

به "دلایلی که باعث ناکامی پرسپولیس شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایلی که باعث ناکامی پرسپولیس شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید