رشد 130 درصدی فراوری و عبور از 3 میلیون تن گندله در فولاد سنگان خبرنگاران

به گزارش مجله رویگری، مدیرعامل فولاد سنگان گفت: تلاشگران فولاد سنگان در سال 99 با فراوری بیش از 3 میلیون و300 هزارتن گندله پیروز به ثبت رکورد فراوری سالیانه در این شرکت شدند.

رشد 130 درصدی فراوری و عبور از 3 میلیون تن گندله در فولاد سنگان خبرنگاران

به گزارش خبرنگاران، علی امرایی از ثبت رکورد فراوری بیش از 3 میلیون و300 هزار تن گندله در سال 99 اطلاع داد و گفت: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان که از شرکت های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه محسوب می گردد؛ پیروز شد در سال گذشته با رکوردهای پیاپی جهش فراوری را محقق سازد و با فراوری بیش از 3 میلیون و سیصد هزارتن گندله رکورد جدیدی در فراوری سالیانه به ثبت برساند.

وی اضافه کرد: رویکرد فولاد سنگان در سال گذشته استفاده از تمامی ظرفیت های فراوریی مبتنی بر بومی سازی، ارتقای سیستم های نگهداری و کاهش توقف و مدیریت هزینه ها به رغم کمبود مواد اولیه بوده که توانست فراتر از برنامه پیش بینی شده را محقق سازد؛ هرچند در چند سال اخیر کمبود کنسانتره یکی از معضلات جدی فراوریکنندگان گندله به شمار می رود.

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: امیدواریم با فرایند رو به رشد بومی سازی قطعات در این شرکت، در آینده ای نه چندان دور با اعتماد بیشتر به توانمندی داخلی شاهد قطع وابستگی کامل به کشورهای خارجی باشیم.

وی گفت: با توجه به برنامه ریزی مدون و عملیاتی کردن برنامه های استراتژیک شرکت، پیروز به ثبت رکورد فراوری ماهیانه گندله شده ایم و با فراوری 410161 تن گندله در اسفند ماه، کوششگران فولاد سنگان رکورد فراوری ماهیانه را از 401 به 410 هزار تن ارتقا دادند.

امرایی مطرح کرد: سال گذشته رشد 6.5 درصدی فراوری گندله در کشور انجام شد که در این بین فولاد سنگان به عنوان یکی از قطب های فراوری گندله در شرق کشور با هم افزایی، تدوین استراتژی های متناسب، کاهش توقفات علی رغم قطعی های مکرر جریان برق و گاز، نقش به سزایی در فراوری بخشی از گندله مورد احتیاج فولاد مبارکه، عظیمترین فولاد ساز خاورمیانه داشته است. شرکت فولاد سنگان با تدوین اهداف در سال جهش فراوری و با ثبت رکوردهای فراوری روزانه و ماهیانه، توانست رشد قابل توجه 130 درصدی فراوری گندله در سال 99 را نسبت به سال 98 ثبت نماید که نشان از پیش برد هرچه بهتر اهداف ارزش افزای فراوریی و عملیاتی در فولاد سنگان دارد.

وی برای کسب پیروزیت های این چنینی در سال 1400 خواهان اثرگذارترین کوشش ها در انجام مأموریت عظیم پشتیبانی و مانع زدایی از فراوری شد.

مدیرعامل فولاد سنگان، معتقد است: مانع زدایی و پشتیبانی را باید از ابتدای سال شروع کرد و رکورد به دست آمده علی رغم محدودیت ها با همت و کوشش شبانه روزی کوششگران فولاد سنگان بوده است. امیدواریم در سال 1400 گره از کار یک دیگر بگشاییم و همانند سال های گذشته با تمامی توان برای آبادانی ایران عظیم و سربلندی کشور بکوشیم. همانطور که در سال گذشته این شرکت برای مطابقت با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و در جهت رسیدن به اهداف فراوریی و همچنین همسویی با شعار سال و فرمان رهبر انقلاب، در زمینه جهش فراوری، اهم فعالیت ها و توجه خود را به بخش فراوری معطوف کرد و در راستای جلوگیری از خام فروشی، جایگزینی معدن به جای نفت در راستای همراهی با گام دوم انقلاب و با هدف تکمیل زنجیره ارزش در فراوری فولاد حرکت کرد.

امرایی با تقدیر کار تیمی منسجم نشأت گرفته از فرهنگ سازمانی متعالی در فولاد سنگان گفت: در این شرکت، کیفیت فراوری از اهمیت به سزایی برخوردار است و با بهینه سازی خطوط فراوری، سعی شده علاوه بر کمیت، کیفیت محصول نیز مدنظر باشد.

شایان ذکر است شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه و با هدف فراوری پایدار بخشی از گندله مورد احتیاج این شرکت در سال 94 تأسیس شد. در حال حاضر واحد گندله سازی به ظرفیت اسمی 5 میلیون تن در سال در حال بهره برداری بوده و با فراوری و در مدار قرار دریافت کارخانه کنسانتره سازی به ظرفیت 5 میلیون تن در سال به عظیمترین فراوری کننده کنسانتره در شرق کشور تبدیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1454

به "رشد 130 درصدی فراوری و عبور از 3 میلیون تن گندله در فولاد سنگان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 130 درصدی فراوری و عبور از 3 میلیون تن گندله در فولاد سنگان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید