رشد 2 برابری برداشت پیله کرم ابریشم در جنوب کرمان

به گزارش مجله رویگری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان از افزایش 2 برابری برداشت پیله کرم ابریشم اطلاع داد.

رشد 2 برابری برداشت پیله کرم ابریشم در جنوب کرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، محمدرضا قائدی فر گفت: در بهار 99 تعداد 20 جعبه تخم نوغان بین بهره برداران راغب به فعالیت در این زمینه که اغلب زنان سرپرست خانوار هستند، توزیع شد که در سرانجام دوره 45 روزه پرورش نوغان، از هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط 10-8 کیلوگرم پیله برداشت شد.

او اضافه نمود: با توجه به امکانات موجود و نوپا بودن این صنعت در منطقه، پرورش نوغان قابل قبول و این میزان برداشت در مقایسه با سال 98 افزایش 2 برابری داشته است.

قائدی فر توضیح داد: باید با توسعه کشت نهالستان توت در منطقه و فراهم شدن زیرساخت های لازم در سنوات آینده میانگین برداشت از هر جعبه افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان اظهارکرد: آموزش بهره برداران، خرید تخم نوغان، توزیع نهال توت، تهیه تجهیزات مورد احتیاج نوغانداری از جمله حمایت های لازم از نوغانداران در سال 99 بوده است.

او گفت: برگشت سرمایه در مدت زمان اندک، قابلیت اجرای این فعالیت برای زنان روستایی، به عنوان فعالیت جنبی کشاورزی و سودآور، امکان کشت نهال توت به عنوان غذای مورد احتیاج لارو نوغان در حاشیه مزارع و باغات از مزایای این حرفه است.

قائدی فر ادامه داد: با تکمیل و توسعه زیرساخت های مربوطه در آینده نزدیک شاهد رونق و درآمدزایی این حرفه برای بسیاری از خانوارهای روستایی هستیم و سهم قابل توجهی از اشتغال خانوارها به نوغانداری اختصاص می یابد.

او اظهار کرد: هم اکنون استان های اصفهان و گیلان با دارا بودن صنایع فرآوری پیله کرم ابریشم از مشتریان خرید پیله ابریشم هستند و بازار مناسبی دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 957

به "رشد 2 برابری برداشت پیله کرم ابریشم در جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 2 برابری برداشت پیله کرم ابریشم در جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید