شورای همکاری خلیج فارس درصدد برگزاری کنفرانسی بین المللی برای بازسازی یمن

به گزارش مجله رویگری، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از آمادگی ها برای برگزاری کنفرانس بین المللی با هدف بازسازی یمن و تدوین برنامه هایی برای بهبود اقتصاد این کشور و ادغام با اقتصاد خلیج فارس به میزبانی این شورا اطلاع داد.

شورای همکاری خلیج فارس درصدد برگزاری کنفرانسی بین المللی برای بازسازی یمن

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در جریان ملاقات با احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در ریاض گفت، دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در حال آماده شدن برای اجرای تصمیم شورای عالی این شورا در سی و ششمین دور کنفرانس بین المللی برای بازسازی یمن است.

وی در ادامه اضافه نمود، برنامه هایی عملی برای بهبود و احیای اوضاع اقتصادی یمن و تسهیل ادغام آن با اقتصاد شورای همکاری خلیج فارس پس از دستیابی طرف های یمنی به راه چاره سیاسی مطلوب تدوین خواهد شد.

الحجرف بر موضع دائمی و ثابت شورای همکاری خلیج فارس در حمایت از امنیت، ثبات و وحدت یمن تاکید نمود.

وی همچنین بر حمایتش از کوشش ها برای پیشبرد فرایند سیاسی جهت تحقق صلح فراگیر و ادامه دار که خواسته های ملت یمن از جمله آزادی و کرامت آنها را فراهم کند و به درد و رنج های انسانی سرانجام ببخشد، تاکید نمود.

به همین دلیل، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن بر تصمیم این دولت برای تداوم عملکردهای خود در عادی سازی اوضاع و فعالسازی موسسات و نیز فراهم کردن خدمات اساسی تاکید نمود.

وی همچنین توضیح داد، این امر افزایش کوشش ها و همکاری با شورای همکاری خلیج فارس و صندوق بودجه این شورا در تامین یاری های اقتصادی، یاری ها و ازسرگیری پروژه های توسعه ای متوقف شده و نیز بازسازی را می طلبد تا اقتصاد یمن بهبود یابد.

احمد عوض بن مبارک از عملیات نظامی انصارالله در دو استان مأرب و الجوف و حملات نیروهای انصارالله به عربستان در سایه کوشش های بین المللی برای توقف این عملیات و پیشبرد فرایند سیاسی جهت سرانجام بخشیدن به جنگ های بی فایده ابراز نگرانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1342

به "شورای همکاری خلیج فارس درصدد برگزاری کنفرانسی بین المللی برای بازسازی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای همکاری خلیج فارس درصدد برگزاری کنفرانسی بین المللی برای بازسازی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید