طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی؛ مقوی برای بچه مدرسه ای ها

به گزارش مجله رویگری، چالش بزرگی که پدر و مادرها با آن روبرو هستند، تغذیه کودک است. پدر و مادرها می دانند که تغذیه ناسالم آثارش را در سنین بزرگسالی نشان خواهد داد. برای همین می خواهند یک رژیم غذایی سالم و مقوی برای بچه ها شان فراهم نمایند. یکی از کارهایی ک در این راستا می توان انجام داد، آماده کردن خوراکی های خانگی است تا فرزندتان آن ها را با خود به مدرسه برده، درنتیجه در مدرسه کمتر میان وعده های ناسالم بخورد. این خوراکی های سالم باید شامل مواردی باشد که بچه ها دوست دارند و در عین حال مقوی هستند. یکی از خوراکی هایی که به علت طعمش عموما بچه ها آن را دوست دارند کره بادام زمینی است. این ماده مقوی خیلی از موادی که بدن کودک به آن ها احتیاج دارد را در خود جمع نموده است. برای همین در این مقاله طرز تهیه بیسکویت کره بادام زمینی که یک میان وعده سالم برای بچه ها است را به شما آموزش می دهیم. خوبی این دستور پخت این است که به سادگی می توانید آن را درست کنید. قبل از اینکه سراغ طرز تهیه این بیسکوییت برویم، خوب است کمی راجع به خواص کره بادام زمینی بخوانید.

طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی؛ مقوی برای بچه مدرسه ای ها

چرا کره بادام زمینی گزینه مناسبی برای بچه ها است؟

کره بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، ویتامین B، آهن، فولیک اسید و فیبر است. چربی اشباع نشده موجود در روغن بادام زمینی برای عملکرد قلب مفید است. دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی 28 درصد از پروتئین و بخشی از منیزیم و روی بدن کودک زیر 10 سال را فراهم می نماید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این استکه کره بادام زمینی کالری بالایی دارد و چرب است. هر قاشق آن حدود 115 کیلوکالریدارد. پس طبیعتا زیاده روی در مصرف آن هم برای کودک مناسب نیست. البته همان طور کهگفتیم چربی آن از نوع اشباع نشده است و بدن برای عملنمودهای اصلی اش به این نوع ازچربی احتیاج دارد.

مواد لازم برای تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی

  • کره بادام زمینی نصف لیوان
  • کره پاستوریزه دویچه مارکن خرید آنلاین چهار قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه ای یک فنجان
  • تخم مرغ دو عدد
  • پودر یا عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری
  • آرد یک فنجان و نیم
  • بیکینگ پودر یک قاشق سوپ خوری
  • نمک یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی

مرحله اول

قبل از هر کاری باید فر را روشن کنید و آن را روی 350 درجه فارنهایت (یا 170-180 درجه سانتی گراد) بگذارید. کره را از یک ساعت قبل از یخچال بیرون بیاورید تا نرم گردد. بیکینگ پودر، نمک و آرد را در ظرفی مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

کره بادام زمینی و کره آب شده را در ظرفی بریزید و با درجه میانه هم بزنید. هم زدن را تا چند دقیقه ادامه دهید.

مرحله سوم

سپس شکر قهوه ای را اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا مخلوط شوند. تخم مرغ ها و وانیل را اضافه نموده و با دور میانه بزنید تا کمی پف کند.

مرحله چهارم

مخلوط آرد، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید و به این مخلوط اضافه کنید. الک کردن باعث می گردد دانه های آرد ریز شوند و به راحتی با مواد دیگر مخلوط شوند. اگر این کار را نکنید آرد گوله گوله می گردد و به درستی با بقیه مواد مخلوط نمی گردد.

مرحله پنجم

یک سینی بردارید و کف آن را کاغذ آشپزی بگذارید. کف کاغذ را کمی چرب کنید. حالا تکه های کوچکی از خمیری که درست کردید را بردارید و آن ها را به شکل دایره ای و گرد (با دست تان) در بیاورید. درست به میزان ای به شکل و میزان یک کوکی در بیاید. این کوکی های کوچک را با فاصله 7-8 سانتی متر از یکدیگر، روی سینی بچینید. سپس سینی را داخل فر (که قبلا گرم شده است) بگذارید.

مرحله ششم

بین 10-15 دقیقه بیسکوییت کره بادام زمینی را در فر بپزید، تا جایی که کمی پف نمایند. سپس از فر بیرون بیاورید و روی سطحی بگذارید تا سرد شوند. حالا می توانید این میان وعده سالم و مقوی را با بچه ها تان نوش جان کنید!

چند نکته که خوب است بدانید

  • تا قبل از اینکه کودک شما 3 ساله گردد نباید به او کره بادام زمینی بدهید. اولین دفعاتی که می خواهید کودک را با این ماده آشنا کنید، دقت کنید که کودک سلامت کامل داشته باشد و مبتلا به بیماری خاصی (مثل سرماخوردگی) نباشد.
  • اگر می خواهید یک میان وعده کاملا سالم به کودک بدهید، از نوعی از کره بادام زمینی بهره ببرید که چربی ترانس نداشته باشد. برای اطمینان بیشتر، می توانید کره بادام زمینی را در منزل تهیه کنید.
  • با کره بادام زمینی خوراکی های خوشمزه دیگری مثل پرالین بادام زمینی و پای کره بادام زمینی، چیزکیک و کوکی کره کورن فلکس بادام زمینی می توانید تهیه کنید.

امیدواریم که این دستور پخت به سلامت شما و کودک تان یاری نموده و کودک تان را یک قدم به سوی تغذیه سالم پیش ببرد!

منبع: کتاب کاله
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2031

به "طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی؛ مقوی برای بچه مدرسه ای ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بیسکوییت کره بادام زمینی؛ مقوی برای بچه مدرسه ای ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید