معامله بیش از یک میلیون واحد مسکونی در ترکیه، ایرانی ها در صدر جدول

به گزارش مجله رویگری، رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می گوید، در شش ماهه ابتدایی امسال میلادی، در ترکیه بیش از یک میلیون معامله ملکی به ثبت رسیده است.

معامله بیش از یک میلیون واحد مسکونی در ترکیه، ایرانی ها در صدر جدول

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

جلال ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس آمارهای رسمی، در ماه های گذشته یک میلیون و 58 هزار معامله ملکی در ترکیه به ثبت رسیده که با توجه به شیوع ویروس کرونا، کاهش جدی رفت و آمد مسافران و تبعات مالی شیوع این ویروس، عدد قابل توجهی به حساب می آید.

وی با بیان اینکه این معاملات با حمایت مستقیم دولت ترکیه اجرا شده است، شرح داد: یکی از سیاست هایی که دولت ترکیه در ماه های گذشته دنبال نموده، افزایش حمایت از بازار مسکن با ارائه وام های بلند مدت با بهره کم بوده که همین امر باعث شده این بازار در ترکیه وارد رکود نگردد.

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه ادامه داد: تعدادی از بانک های ترکیه در بسته ای پیشنهادی به دولت خواستند که به واحدهای نوساز وام خرید خانه با بهره زیر یک درصد و به خانه های تا پنج سال ساخت، وام با بهره کمتر از پنج درصد تخصیص یابد که همین امر میزان تقاضا برای ساخت و خرید خانه های جدید را افزایش داد.

ابراهیمی درباره تبعه کشورهایی که بیشترین تقاضا برای خرید خانه در ترکیه را داشتند نیز گفت: هرچند آمار به تفکیک و با جزییات بیرون نیامده اما براوردها حاکی از آن است که شهفرایندان ایران در کنار آلمان، انگلیس، عراق و سوریه اصلی ترین اتباع خارجی بودند که در ترکیه به خرید و فروش ملک مشغول هستند و همچنان تعداد ایرانی هایی که به دنبال خرید خانه در ترکیه هستند رو به افزایش است.

وی ادامه داد: بر اساس براوردهای اجرا شده، ایرانی ها اصلی ترین تمرکز خود را روی بازار مسکن استانبول قرار داده اند و آنکارا و ازمیر از دیگر گزینه ها به شمار می فرایند. با توجه به اینکه با خرید خانه در مراکز تجاری، امکان ثبت شرکت و فعالیت مالی در ترکیه فراهم می گردد، ایرانی ها علاقه بیشتری به خرید خانه در شهرهای مالی مانند استانبول دارند.

به گزارش خبرنگاران، در سال های گذشته ترکیه اصلی ترین مقصد گردشگری ایرانی ها بوده و در طول سال بیش از دو میلیون ایرانی به ترکیه سفر می نمایند.

در کنار رفت و آمد توریستی، در سال های اخیر تعداد ایرانی هایی که در اقتصاد ترکیه سرمایه گذاری نموده اند یا برای تحصیل دانشگاه های این کشور را انتخاب نموده اند نیز افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 986

به "معامله بیش از یک میلیون واحد مسکونی در ترکیه، ایرانی ها در صدر جدول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله بیش از یک میلیون واحد مسکونی در ترکیه، ایرانی ها در صدر جدول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید