نابودی 3 هزار و 500 خانه میراثی در اثر توسعه کالبدی پایتخت

به گزارش مجله رویگری، حناچی گفت: 6 هزار خانه میراثی در تهران وجود داشت که در حال حاضر از آن آمار تنها 2 هزار و 500 خانه مانده است.

نابودی 3 هزار و 500 خانه میراثی در اثر توسعه کالبدی پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیروز حناچی شهردار تهران در همایش روز جهانی گردشگری با اشاره به این نکته که تهران شهری است که بعد از پایتخت های متعددی، چون شیراز و تبریز، به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد و از ظرفیت های بی بدیلی برخوردار است که هم در توسعه و هم افزایش مراکز اشتغال می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

شهردار تهران اضافه کرد: وقتی از تهران صحبت می کنیم از شهری حرف می زنیم که از پهنه دامنه البرز آغاز شده و روز جهانی گردشگری فرصتی است تا بتوانیم به مزیت های پایتخت بپردازیم و همکاران من اشاره هایی داشتند که تهران و اصفهان از ظرفیت های مساوی و صنعت گردشگری برخوردارند و در مواقعی از زمان تهران به اصفهان تنه می زد که به مرور زمان این ظرفیت ها از بین رفته و کاهش پیدا نموده است.

او با اشاره به 6 هزار خانه میراثی که در تهران وجود داشت گفت: طبق آمار ها 6 هزار خانه باید در پایتخت حفظ می شد که در حال حاضر از آن آمار تنها 2 هزار و 500 خانه مانده و بر اساس توسعه کالبدی بسیاری از آن ها از بین رفته و ما باید کوشش کنیم ارزش های باقی مانده را حفظ و معرفی کنیم که خوشبختانه با تصمیمات استراتژیک در مقیاس ملی می توان ظرفیت های تهران را به ظرفیت های بی بدیلی تبدیل کرد.

حناچی اضافه کرد: اگر امروز تهران را با نمادی مانند میدان آزادی می شناسند در آینده پل طبیعت و اراضی عباس آباد می تواند به عنوان جاذبه گردشگری تهران معرفی گردد.

وی با تاکید بر این نکته که تهران در کمترین میزان یک اثر ثبت جهانی دارد، اضافه کرد: باید کوشش کنیم تا ظرفیت و ارزش ها در پایتخت شناخته گردد، زیرا کمتر شهری را می توانید مشاهده کنید که از یک آب و هوای کوهستانی با مسافت یک ساعته به شن های روان کویر برود.

او با تاکید بر این نکته که تهران از تمرکز رنج می برد، گفت: کلان شهر ها مسائلی دارند که از این مسائل رنج می برند و باید آن ها را در مقیاس جهانی حل کرد.

حناچی اضافه کرد: تهران دچار تمرکز است و باید توجه کنیم که در کنار سیاست های مدیریتی سیاست های کلان عمومی نیز در این مورد تاثیر گذار است.

شهردار تهران با اشاره به روز گردشگری و هفته پایتخت گفت: به مناسبت هفته تهران مدیریت شهری در کوشش است تا ارزش های مغفول مانده پای تخت را بیشتر معرفی کند و این ظرفیت ها را به دیگر ظرفیت های پایتخت اضافه کند.

او با اشاره به توسعه گردشگری در کشور ترکیه گفت: کشور ترکیه حصار استانبول را کامل نموده و محدوده تاریخی خودش را توسعه داده است و در همین اساس بدون داشتن مواهبی همچون نفت درآمد های کلانی را در صنعت گردشگری کسب می نماید.

حناچی اظهار داشت: امروزه میدان تقسیم و خیابان استقلال به عنوان 2 مرکز گردشگری کشور ترکیه شناخته می گردد و ما باید با ایجاد فضای محیطی در تبدیل پایتخت به جاذبه بین الملل گردشگری کوشش کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 366

به "نابودی 3 هزار و 500 خانه میراثی در اثر توسعه کالبدی پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابودی 3 هزار و 500 خانه میراثی در اثر توسعه کالبدی پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید