واکسیناسیون کدام دانشجویان شروع شد؟ ، دانشجویان باید برای واکسن ثبت نام نمایند؟

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران، قرار بود واکسیناسیون دانشجویان با اولویت دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد انجام گردد و بعد از آن نوبت به دانشجویان مقطع لیسانس برسد. ابتدا گفته شد فرایند واردات و تزریق واکسن کند است و نوبت دانشجویان لیسانس به تاخیر می افتد. اما گویا در بعضی از شهرها و دانشگاه ها فرایند واکسیناسیون دانشجویان شروع شده است.

واکسیناسیون کدام دانشجویان شروع شد؟ ، دانشجویان باید برای واکسن ثبت نام نمایند؟

در بعضی از دانشگاه ها گفته می گردد که واکسیناسیون دانشجویان آغاز شده و اولویت تزریق با دانشجویان خوابگاهی است. از آن جمله دو روز گذشته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از واکسیناسیون اغلب دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه اطلاع داد. البته به تعداد بسیار محدود.

نحوه واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد هم تزریق واکسن دانشجویان آغاز شده و در بعضی از واحدهای دانشگاه آزاد هم سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان وجود دارد و افراد می توانند با ثبت نام در سامانه واکسن دانشجویان، زمان و محل واکسن را تعیین نمایند و واکسینه شوند.

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد از اول شهریور ماه آغاز شده و گفته می گردد در صورت تامین واکسن کرونا تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد تا 15 آبان ماه واکسینه می شوند. بر اساس اعلام این دانشگاه برای دریافت واکسن احتیاج به ثبت نام در هیچ سامانه ای نیست و تنها باید اطلاعات دانشجویان در سامانه آموزشیار کامل باشد.

آغاز واکسیناسیون دانشگاه آزاد با دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری است و پس از آن ورودی های قدیمی در اولویت هستند. بر این اساس به نظر می رسد اگر فرایند واردات واکسن به خوبی انجام گردد کلاس های درسی مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد از اول مهر ماه حضوری برگزار می گردد. بعد از آن اولویت با سال های بالاتر است. اما شاید کلاس های درسی ورودی های تازه همچنان غیرحضوری باشد.

فرایند واکسیناسیون در دانشگاه سراسری

اما در بسیاری از دانشگاه های سراسری و در شهرهای عظیم به نظر می رسد که هنوز واکسیناسیون دانشجویان نه تنها آغاز نشده که در هاله ابهام قرار گرفته است و تعیین نیست زمان دقیق آن کی است. یا حتی آیا اولویت با دانشجویان مقاطع بالاتر است یا واکسیناسیون آنها همزمان با اعضای هیات علمی اجرا شده و واکسیناسیون دیگر دانشجویان هم به مرور انجام می گردد.

البته وزیر بهداشت دو روز پیش گفت که واکسیناسیون دانشجویان از هفته سوم شهریور ماه آغاز می گردد. حتی اگر واکسیناسیون دانشجویان از هفته سوم شهریور آغاز گردد در برترین حالت گروه اول دز دوم واکسن خود را 20 مهر ماه دریافت می نمایند و دو هفته بعد از آن ایمنی لازم را دارند. یعنی هفته دوم آبان ماه.

اما این مشروط بر این است که کل دانشجویان همزمان واکسینه شوند. اما چون فرایند واکسیناسیون دانشجویان زمان بر است به نظر نمی رسد که ترم اول امسال کلاس ها حضوری برگزرار گردد. چون بر اساس آخرین آمارها، حدود 3 میلیون و 200 هزار دانشجو در ایران وجود دارد که واکسیناسیون آنها به حدود 6 میلیون و 400 هزار دز واکسن احتیاج دارد.

بازگشایی مدارس و واکسیناسیون دانش آموزان

واردات واکسن به کشور سرعت گرفته و قرار است در چند روز آینده محموله های تازه واکسن وارد کشور گردد اما تا به امروز فقط حدود 19 میلیون نفر دز اول واکسن را دریافت نموده اند و محموله های تازه احتمالا به گروه های دیگری برسد و شاید دانشجویان در اولویت نباشند.

با این همه مساله بازگشایی مدارس هم مطرح است. حتی گفته شده که مجوز تزریق واکسن به افراد زیر 18 سال هم صادر شده است. اما به نظر نمی رسد که واکسیناسیون دانش آموزان در اولویت باشد. به خصوص که تعداد دانش آموزان حدود 15 میلیون نفر است و حدود 30 میلیون دز واکسن برای این تعداد ضروری است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1677

به "واکسیناسیون کدام دانشجویان شروع شد؟ ، دانشجویان باید برای واکسن ثبت نام نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون کدام دانشجویان شروع شد؟ ، دانشجویان باید برای واکسن ثبت نام نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید